loading...
آموزش های همگانی
محمد سلحشوری بازدید : 130 چهارشنبه 05 مرداد 1401 نظرات (0)

بدون شک مادربرد مهمترین مولفه یک رایانه شخصی است ، چون هیچ قطعه دیگری بدون آن کار نمی‌کند و مادربرد است که تصمیم می‌گیرد چه نسخه‌های جدیدی را در آینده به روزرسانی کنید. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید مادربرد با شما صحبت کنیم این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

مادربرد یا همان برد اصلی بخش اصلی رایانه شما است که قطعات و اجزای مختلف رایانه شما از جمله RAM، CPU و… بر روی آن تعبیه شده است.

مادربرد از سال 1982 بر روی کامپیوترهای شخصی قرار داده شد. برداصلی به این دلیل در رایانه ها تعبیه شده است که علاوه بر اینکه انرژی الکتریکی را در هر یک از اجزا پراکنده می کند بین اجزا نیز ارتباط برقرار می کند. مادربردها همگی از یک استاندارد تبعیت می کنند و فقط در اندازه های آن ها تفاوت وجود دارد.

چرا به جای استفاده از برد اصلی تمام اجزا را به وسیله سیم هایی تو در تو بهم وصل نکنیم؟ چرا اینکار موجب تداخل سیگنال ها بهم می شود.

در هنگام خرید مادربرد به برند آن توجه کنید ترجیحا از برندهایی مثل ایسوس،ام اس آی و… انتخاب کنید و به مارک آن هم توجه کنید که بهتر است اینتل(intel) یا ای ام دی(AMD) باشد. همچنین به تعداد اسلات رم و نوع و آن و سازگاری این دو باهم توجه داشته باشید.

برای اینکه خیالتان راحت باشد که می توانید هر زمان که خواستید رایانه شخصی خود را ارتقا دهید بهتر است از مادربردی با چهار اسلات رم ( رم 4 اسلاتی) استفاده کنید.

اجزای مادربرد:

  • اسلات پی سی آی (PCI)
  • اسلات کارت گرافیک
  • باتری پشتیبان
  • اسلات های ساتا
  • ورودی های یو اس بی
  • نگهدارنده فن
  • سوکت سی پی یو
  • پل های مادربرد
  • اسلات ای دی ای
  • ورودی پاور
  • اسلات رم

قطعات و اجزا مادربرد:

بسیاری از اجزای اصلی مهم برای عملکرد رایانه ، به مادربرد متصل شده اند. این موارد شامل پردازنده ، حافظه و اسلات های توسعه است. مادربرد به طور مستقیم یا غیر مستقیم به هر قسمت از رایانه متصل می شود . نوع مادربرد نصب شده در کامپیوتر تأثیر به سزایی در سرعت سیستم و قابلیت های گسترش رایانه دارد.

واحد پردازنده مرکزی (CPU)

یکی از قطعات مادربرد لپ تاپ ، CPU است که به عنوان ریز پردازنده یا پردازنده نیز شناخته می شود این قطعه مسئول واکشی ، رمزگشایی و اجرای دستورالعمل های برنامه و همچنین انجام محاسبات ریاضی و منطقی است. تراشه پردازنده توسط نوع پردازنده و سازنده مشخص می‌شود. این اطلاعات معمولاً روی خود تراشه درج می‌شود.

به عنوان مثال ، Intel 386, Advanced Micro Devices (AMD) 386, Cyrix 486, Pentium MMX, Intel Core 2Duo, or iCore7. اگر تراشه پردازنده روی مادربرد نیست ، می توانید سوکت پردازنده را به عنوان سوکت 1 تا سوکت 8 ، LGA 775 و غیره شناسایی کنید.

این می تواند به شما در شناسایی پردازنده مناسب در سوکت کمک کند. به عنوان مثال ، پردازنده 486DX در سوکت 3 جای می گیرد.

حافظه کامپیوتر RAM

حافظه دسترسی تصادفی یا RAM معمولاً به تراشه های رایانه ای گفته می‌شود که به طور موقت داده های پویا را برای افزایش عملکرد رایانه در حین کار ذخیره می‌کنند. به عبارت دیگر ، این قطعه مادربرد لپ تاپ محل کار رایانه شما است ، جایی که برنامه ها و داده های فعال بارگیری می‌شوند تا هر زمان پردازنده به آن‌ها نیاز داشت ، نیازی به واکشی آن‌ها از دیسک سخت نباشد.

حافظه دسترسی تصادفی فرار است ، به این معنی که محتویات خود را با خاموش شدن برق از دست می‌دهد. این متفاوت از حافظه غیر فرار است ، مانند دیسک‌های سخت و حافظه فلش ، که برای نگهداری داده ها به منبع تغذیه نیاز ندارند.

هنگامی که رایانه به درستی خاموش می‌شود ، تمام داده‌های موجود در RAM به حافظه ثابت دیسک سخت یا درایو فلش برمی‌گردند. در هنگام راه اندازی بعدی ، RAM شروع به پر شدن از برنامه هایی می‌کند که به طور خودکار هنگام راه اندازی بارگیری می‌شوند ، این فرآیند به نام بوت شدن است. بعداً ، کاربر پرونده‌ها و برنامه‌های دیگری را که هنوز در حافظه بارگیری شده اند باز می‌کند.

سیستم ورودی / خروجی پایه (BIOS)

BIOS یکی از قطعات مادربرد لپ تاپ مخفف سیستم ورودی / خروجی پایه است. BIOS یک حافظه “فقط خواندنی” است که متشکل از یک نرم افزار سطح پایین است که سخت افزار سیستم را کنترل می‌کند و به عنوان رابط بین سیستم عامل و سخت افزار عمل می‌کند. اکثر مردم اصطلاح BIOS را با نام دیگری می‌دانند، درایورهای دستگاه یا فقط درایورها. BIOS اساساً پیوند سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در یک سیستم است.

همه مادربردها شامل یک بلوک کوچک از حافظه فقط خواندنی (ROM) هستند که جدا از حافظه اصلی سیستم است که برای بارگیری و اجرای نرم افزار استفاده می‌شود. در رایانه های شخصی ، BIOS شامل تمام کدهای لازم برای کنترل صفحه کلید ، صفحه نمایش ، درایوهای دیسک ، ارتباطات سریال و تعدادی از عملکردهای مختلف است.

BIOSسیستم یک تراشه ROM بر روی مادربرد است که در هنگام راه اندازی معمول (فرآیند راه اندازی) برای بررسی سیستم و آماده سازی برای اجرای سخت افزار استفاده می‌شود. BIOS روی تراشه ROM ذخیره می‌شود زیرا ROM حتی در صورت عدم تأمین برق به کامپیوتر ، اطلاعات را در خود نگه می‌دارد.

حافظه دسترسی تصادفی نیمه هادی رایگان اکسید فلز (CMOS RAM)

یکی دیگر از قطعات مادربرد لپ تاپ هم‌چنین شامل یک بلوک کوچک حافظه جداگانه ساخته شده از تراشه های CMOS RAM هستند که توسط باتری (که به عنوان باتری CMOS شناخته می شود) زنده نگه می‌دارند حتی در صورت خاموش بودن شارژ کامپیوتر که این امر از تنظیم مجدد هنگام روشن شدن رایانه جلوگیری می کند. دستگاه های CMOS برای کارکرد به انرژی بسیار کمی نیاز دارند. RAM برای ذخیره اطلاعات اولیه در مورد پیکربندی رایانه به عنوان مثال استفاده می شود:

  • CMOS
  • انواع دیسک فلاپی و دیسک سخت
  • اطلاعات مربوط به پردازنده
  • اندازه RAM
  • تاریخ و زمان
  • اطلاعات پورت سریال و موازی
  • اطلاعات را به برق وصل کنید و بازی کنید.
  • تنظیمات صرفه جویی در مصرف برق
  • اطلاعات مهم دیگر که در حافظه CMOS نگهداری می‌شود زمان و تاریخ است که توسط ساعت Real Time (RTC) به روز می‌شود.

 حافظه نهان

حافظه نهان یکی از قطعات مادربرد لپ تاپ است که یک بخش کوچک از حافظه پرسرعت (RAM) است و با بارگیری اطلاعات از حافظه اصلی (نسبتاً کند) و انتقال آن به پردازنده در صورت تقاضا ، عملکرد کامپیوتر را افزایش می‌دهد.

بیش‌تر پردازنده‌ها دارای یک حافظه نهانگاه داخلی (داخلی پردازنده) هستند که از آن به عنوان سطح 1 یا حافظه نهان اصلی یاد می‌شود. این را می توان با حافظه پنهان خارجی که روی مادربرد تعبیه شده ، تکمیل کرد.

این حافظه پنهانی سطح 2 است. در رایانه‌ های مدرن ، حافظه نهان سطح 1 و 2 در قالب پردازنده تعبیه شده است. اگر حافظه نهانگاه سوم خارج از قالب اجرا شود ، از آن به عنوان حافظه نهان سطح 3 (L3) یاد می‌شود.

گذرگاه های توسعه

گذرگاه توسعه یک مسیر ورودی / خروجی از CPU به دستگاه های جانبی است و به طور معمول از یک سری شکاف‌ها روی مادربرد تشکیل شده است. تابلوهای توسعه (کارت‌ها) به گذرگاه متصل می‌شوند. PCI رایج ترین گذرگاه توسعه در رایانه شخصی و سایر سیستم عامل های سخت افزاری است.

گذرگاه‌ها سیگنال‌هایی مانند داده ، آدرس حافظه ، قدرت و سیگنال های کنترل را از مولفه ای به مولفه دیگر منتقل می‌کنند. انواع دیگر گذرگاه‌ها شامل ISA و EISA است.

گذرگاه های توسعه با اجازه دادن به کاربران برای افزودن ویژگی های از دست رفته در رایانه های خود ، با قرار دادن کارت های آداپتور در شکاف های توسعه ، قابلیت های رایانه های شخصی را افزایش می‌دهند.

چیپست های کامپیوتر

چیپست یکی از قطعات مادربرد لپ تاپ است که از گروهی از مدارهای کوچک تشکیل شده است که جریان داده‌ها را از اجزای اصلی رایانه هماهنگ می‌کند. این اجزای کلیدی شامل خود پردازنده ، حافظه اصلی ، حافظه نهان ثانویه و هر دستگاهی است که در گذرگاه‌ها قرار دارد. یک چیپست همچنین جریان داده‌ها را از دیسک‌های سخت و سایر دستگاه‌های متصل به کانال های IDE به داخل و خارج کنترل می‌کند.

یک رایانه دارای دو چیپ ست اصلی است:

NorthBridge (کنترل کننده حافظه نیز نامیده می‌شود) وظیفه کنترل انتقال بین پردازنده و RAM را بر عهده دارد ، به همین دلیل از نظر فیزیکی نزدیک پردازنده قرار دارد. برای GM و Graphic و Memory Controller Hub گاهی GMCH نامیده می‌شود.

SouthBridge (کنترل کننده ورودی / خروجی یا کنترل کننده انبساط نیز نامیده می شود) ارتباطات بین دستگاه های کم سرعت محیطی را کنترل می‌کند. ICH (I / O Controller Hub) نیز نامیده می‌شود. اصطلاح “پل” به طور کلی برای تعیین مولفه ای استفاده می‌شود که دو باس را به هم متصل می‌کند. تولید کنندگان چیپ ست شامل SIS ، VIA ، ALI و OPTI هستند.

 کلاک CPU

ساعت CPU یک قطعه مادربرد لپ تاپ است که عملکرد تمام قسمت‌های کامپیوتر را همزمان می‌کند و سیگنال زمان بندی اولیه CPU را فراهم می‌کند. با استفاده از کریستال کوارتز ، ساعت CPU با تغذیه جریان ثابت پالس‌ها به ریز پردازنده جان می‌دهد. به عنوان مثال ، یک پردازنده مرکزی 200 مگاهرتزی 200 میلیون پالس در ثانیه از ساعت دریافت می‌کند.

پردازنده 2 گیگاهرتزی در هر ثانیه دو میلیارد پالس می‌گیرد. به همین ترتیب ، در هر دستگاه ارتباطی ، ممکن است از یک ساعت برای همگام سازی پالس های داده بین فرستنده و گیرنده استفاده شود.

یک “کلاک در زمان واقعی” که “ساعت سیستم” نیز نامیده می‌شود ، زمان روز را ردیابی می‌کند و این داده ها را در دسترس نرم افزار قرار می‌دهد. یک “کلاک به اشتراک گذاری زمان” CPU را در فواصل منظم قطع کرده و به سیستم عامل اجازه می‌دهد تا زمان خود را بین کاربران فعال و / یا برنامه‌ها تقسیم کند.

سوئیچ ها و جامپرها

کلیدهای DIP (بسته دو خطی) سوئیچ های الکترونیکی کوچکی از قطعه مادربرد لپ تاپ هستند که در صفحه مدار یافت می‌شوند و می‌توانند درست مانند یک سوئیچ معمولی روشن یا خاموش شوند. آن‌ها بسیار کوچک هستند و بنابراین معمولاً با یک شی نوک تیز ، مانند نوک پیچ گوشتی ، یک گیره کاغذ خم شده ، یا یک قلم باز می‌شوند.

هنگام تمیز کردن نزدیک سوئیچ‌های DIP مراقبت کنید ، زیرا برخی از آن‌ها را ممکن است از بین ببرند. سوئیچ های دیپ منسوخ شده اند و آ‌‌ن‌ها را در سیستم های مدرن پیدا نخواهید کرد. پایه های جامپر ، پایه‌های بیرون زده کوچکی روی مادربرد هستند. از درپوش یا پل برای اتصال یا کوتاه کردن یک جفت پایه استفاده می‌شود. وقتی پل به هر دو پایه متصل شود ، از طریق اتصال کوتاه ، مدار را کامل می‌کند و پیکربندی خاصی حاصل شده است.

درپوش‌های جامپر پل‌های فلزی هستند که مدار الکتریکی را می‌بندند. گاهی اوقات از جهنده ها برای پیکربندی تابلوهای توسعه استفاده می‌شود. با قرار دادن یک پلاگین روی مجموعه دیگری از پایه ها ، می‌توانید پارامترهای یک صفحه را تغییر دهید. توجه: می توانید پایه های جامپر و درپوش جامپر را در پشت دیسک سخت IDE و CD / DVD ROM / Writer بررسی کنید.

نکات مهم در خرید مادربرد :

مادربرد قطعه‌ای سخت افزاری است که تمام اجزای شما را به یکدیگر متصل می‌کند و اساساً به عنوان ستون فقرات سیستم عمل می‌کند که به هر یک از قطعات امکان ارتباط با یکدیگر را می‌دهد. در این راهنما‌، ما در مورد نکات مهم در خرید مادربرد با توجه به نیازهایتان به شما کمک می‌کنیم.

فاکتور فرم (ATX, MicroATX, Mini-ITX)

“فاکتور فرم ” خلاصه‌ای برای ابعاد و طرح مادربرد دسکتاپ معین است. برای اطمینان از اینکه یک برد مشخص در یک کیس PC جای می‌گیرد‌، باید بدانید که کیس از کدام یک از فاکتورهای استاندارد صفحه پشتیبانی می‌کند.
مواردی که برای سازندگان و ارتقا دهنده‌های رایانه بیشترین اهمیت را دارند ATX‌، MicroATX و Mini-ITX هستند. توجه داشته باشید که اکثر موارد PC که از فرم شکل خاصی پشتیبانی می‌کنند از تابلوهای فاکتورهای شکل کوچکتر از آن نیز پشتیبانی می‌کنند اما همیشه قبل از خرید مادربرد یا کیس جدید مشخصات را برای تأیید آن بررسی کنید.

BIOS / UEFI BIOS

بایوس و بایوس UEFI سیستم اصلی ورودی / خروجی سیستم عامل استاندارد است که کامپیوتر شما را خارج از محیط سیستم عامل مدیریت می‌کند، یعنی قبل از راه اندازی مجدد سیستم. در هنگام توالی راه اندازی‌، BIOS در یک تراشه اختصاصی روی مادربرد فعالیت می‌کند (در بعضی مادربردها‌، تراشه قابل جابجایی است) و تنظیمات مهم سیستم مانند ترتیب دستگاه بوت و همچنین پارامترهای اجزای یکپارچه را کنترل می‌کند.

اورکلاکرها همچنین می‌توانند اصول سیستم را در اینجا تغییر دهند‌، اگرچه با برد مناسب و نرم افزار نیز می‌توان از داخل ویندوز اورکلاک کرد. UEFI BIOS با برنامه ریزی مدولارتر و امکانات سفارشی سازی بیشتر برای سازندگان تابلو‌، چیزی نزدیکتر به سیستم عامل مینی را مشخص می‌کند.

بسته به نوع طراحی‌، یک UEFI BIOS همچنین می‌تواند با ماوس قابل کنترل باشد. در لیست نکات مهم در خرید مادربرد برای خریداران ، برای مدتی حضور UEFI BIOS یک امتیاز مثبت بود که باید به آن توجه کرد چون اکنون‌، این به یک استاندارد تبدیل شده است.

I / O Shield

اگر تاکنون رایانه شخصی خود را از قطعات مونتاژ کرده‌اید‌، احتمالاً انگشت خود را بر روی یکی از این موارد بریده اید. محافظ ورودی / خروجی یک صفحه فلزی مستطیل شکل است (لبه‌ها می‌توانند تیز باشند) که روی شکافی در پشت قاب کامپیوتر شما قرار می‌گیرد.

تقریباً هر مادربوردی شامل یک شیلد می‌شود. این شیلد دارای بریدگی‌هایی برای درگاه‌های خاص مادربرد خواهد بود و در هنگام استفاده روزمره وقتی کابل‌ها را به پورت‌ها وارد می‌کنید‌، از بقیه برد محافظت می‌کند.
چیپ ست
“چیپ ست” اصطلاحی گسترده است که شامل سیلیکون موجود در مادربرد است و مسیرهای مختلف (و کنترل کننده‌ها) را برای سیستم‌های مختلف فرعی در رایانه فراهم می‌کند.

هنگام خرید مادربرد، این چیپست‌، معمولاً از اینتل یا AMD‌، خانواده برد‌، خطوط پردازنده AMD یا Intel خاص که از برد پشتیبانی می‌کند و بسیاری از ویژگی‌های ممکن که سازنده مادربرد می‌تواند پیاده سازی کند‌، تعریف می‌کند. یک سازنده مادربرد معمولاً مجموعه‌ای از بردها را براساس یک چیپست واحد ارائه می‌دهد‌، اما با تفاوت در عوامل شکل و سطح ویژگی‌ها.

در میان نکات مهم در خرید مادربرد، دانستن اینکه مادربرد شما روی کدام چیپست کار می‌کند به دو دلیل مهم است. اولین دلیل، مربوط به پردازنده‌های خاصی است که مادربرد از آن‌ها پشتیبانی می‌کند (گرچه باید بدون در نظر گرفتن آن لیست‌، آن را با دقت بررسی کنید). دوم‌، چیپست موقعیت نسبی یک برد و مجموعه ویژگی‌های آن را نشان می‌دهد. به عنوان مثال‌، بردهای مبتنی بر AMD B350 تمایل بیشتری به مدل‌های مقرون به صرفه تری نسبت به X370‌ها دارند‌، هرچند هر دو ممکن است از پردازنده‌های یکسانی پشتیبانی کنند.

سوکت پردازنده

این مخزن مربعی است که تراشه پردازنده‌ای که خریداری می‌کنید در آن جای می‌گیرد. نوع سوکت خاص پردازنده (نه فقط سازنده) باید با نوع سوکت مورد استفاده برد تطابق داشته باشد. (به عبارت دیگر‌، همه تراشه‌های پردازنده اینتل در تمام برد‌های اینتل کار نمی‌کنند) همچنین‌، همه پردازنده‌های یک نوع سوکت داده شده در هر صفحه‌ای که دارای این سوکت باشد کار نخواهند کرد. شما باید هنگام بررسی نکات مهم در خرید مادربرد لیست سازگاری با پردازنده مرکزی سازنده مادربرد را با جزئیات بیشتر بررسی کنید.

مدتی است که پردازنده‌های اینتل از طرحی استفاده کرده‌اند که در آن پین‌های رابط بخشی از سوکت است و در پایین تراشه پردازنده مخاطباتی مانند نقطه وجود دارد. در همین حال تراشه‌های مصرف کننده AMD‌، به استثنای Ryzen Threadrippers‌، هنوز هم از سوکت‌های قدیمی‌ دارای سوراخ‌هایی برای پین‌های تراشه استفاده می‌کنند.

در گذشته انواع مختلفی از پریزها وجود داشته است اما سه مورد فقط امروزه قابل استفاده است. این ها LGA ، PGA و BGA هستند. اینتل از LGA استفاده می‌کند ، در حالی که AMD از PGA استفاده می‌کند.

سوکت‌های BGA به اندازه موارد اخیر محبوب نیستند زیرا این اتصالات به طور دائمی ‌به مادربرد متصل می‌شوند ، بنابراین نمی‌توان آن ها را سرویس کرد یا ارتقا داد.

بسته به نوع سوکت مادربرد خود ، تعیین می‌کند چه پردازنده ای را می‌توانید خریداری کنید. بنابراین شما احتمالاً باید ابتدا CPU مورد نظر خود را در نظر بگیرید و سپس به خرید مادربرد اقدام کنید.

اسلات‌های DIMM

این شکاف‌ها در مادربرد (به طور معمول دو یا چهار‌، اما گاهی هشت) است که RAM سیستم را می‌پذیرند و اهرم‌های موجود در یک یا هر دو طرف حافظه‌ها را در جای خود قفل می‌کنند. در جدیدترین مادربردها، این حافظه دارای نرخ داده دوگانه DDR4 است. اسلات‌های DDR3 هنوز در برخی از مادربردهای آخرین نسل وجود دارد‌، به خصوص برای پردازنده‌های AMD. بنابراین هنگام خرید مادربرد به این نکته نیز باید توجه شود.

سریال ATA

ATA سریال که اغلب مخفف آن SATA است‌، رابط استاندارد برای درایوهای داخل رایانه‌های شخصی و تجاری است. این در ‌هارد دیسک‌ها‌، SSD‌ها و درایوهای نوری به طور یکسان استفاده می‌شود. درایوهای دارای رابط SATA دارای هر دو اتصال داده SATA که در رایانه رومیزی به یکی از پورتهای SATA مادربرد متصل می‌شود و یک اتصال برق گستردهتر تیغه مانند SATAکه به منبع تغذیه SATA متصل است هستند.

هنگام خرید مادربرد، ممکن است لازم باشد تعداد درگاه های SATA مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. هر درگاه SATA به شما امکان می‌دهد تا درایو نوری و درایوهای ذخیره سازی مانند SSD یا HDD را به هم متصل کنید. بنابراین مهم است که مطمئن شوید مادربرد شما از تمام پورت های SATA مورد نیاز برای همه درایوها برخوردار است.

همچنین لازم به ذکر است که شما باید اطمینان حاصل کنید که مادربرد شما استاندارد SATA 6گیگابایت را ارائه می‌دهد که به SATA 3.0 نیز معروف است. بعلاوه ، ممکن است لازم باشد اتصالات جانبی را در نظر بگیرید ، به عنوان مثال USB 3.0.
توجه داشته باشید که در یک مادربرد معین‌، برخی از پورت‌های SATA ممکن است توسط تراشه‌های کنترل کننده مختلف اداره شوند‌، احتمالاً به معنای قابلیت‌های مختلف است. (به عنوان مثال‌، برخی از درگاه‌های SATA ممکن است از RAID پشتیبانی کنند و برخی دیگر پشتیبانی نمی‌کنند.)

CMOS‌، باتری CMOS

یکی دیگر نکات مهم در خرید مادربرد CMOS است. CMOS مخفف “مکمل فلز اکسید – نیمه‌هادی” است. این یک حافظه در مادربرد سیستم است که BIOS و تنظیمات آن را نگه داشته و همچنین تنظیمات ساعت سیستم را حفظ می‌کند. برای حفظ تنظیمات خود با خاموش بودن سیستم برای مدت طولانی‌، یک باتری پردازنده CMOS را آبدار نگه می‌دارد. در مادربردهای مدرن این باتری تقریباً همیشه یک سلول سکه ای CR2032 است.

فاکتور فرم

در ابتدا باید قبل از خرید مادربرد فاکتور فرم را انتخاب کنید. مادربردهای ATX مانند micro ATX معمول هستند (اگرچه اندازه آن‌ها کوچکتر است و تعداد شکاف‌های گسترش یافته را کاهش می‌دهد).

هنگامی‌که مادربرد جدیدی خریداری می‌کنید و مطمئن نیستید اندازه آن متناسب است ، همیشه می‌توانید مادربرد قدیمی ‌خود را اندازه بگیرید و آن را با اندازه‌های مختلف مقایسه کنید. برد ATX محبوب است ، زیرا دارای اسلات‌های انبساط بیشتری است که می‌تواند مفید باشد.

LED اشکال زدایی

LED اشکال زدایی که در مادربردهای ممتاز رایج است‌، یک ویژگی فوق العاده مفید برای سازندگان رایانه‌های افراد حرفه ای است. کد (معمولاً دو رقمی)‌، درصورت عدم راه اندازی رایانه‌، کدهای خطا را نشان می‌دهد. کدهای ذکر شده در دفترچه راهنما به شما کمک می‌کنند تا دلیل ناموفق بودن توالی راه اندازی مانند RAM را که به طور نامناسب نصب شده است یا خطای کارت ویدیو را مشخص کنید و باید در خرید مادربرد به دنبال آن باشید.

مورد آخر در لیست نکات مهم در خرید مادربرد که باید مورد توجه قرار گیرد ، برند تجاری است. تولید کنندگان مختلف خدمات پس از فروش عالی و سابقه خود در تولید مادربردها را دارند. علاوه بر این، سطح تخصص و پوشش تولیدکننده مستقیماً بر درایورها و سازگاری با برخی از اجزا تأثیر می گذارد.

اگر تصمیم بگیرید روزی یک رایانه هکینتاش ایجاد کنید، سازنده ای که انتخاب می کنید نیز ممکن است در تصمیم شما نقشی داشته باشد. برخی از آن‌ها سازگار هستند، در حالی که بعضی دیگر از این کارها را انجام نمی دهند، بنابراین انجام یک تحقیق صحیح می تواند یک راه طولانی باشد.

RAM (حافظه دسترسی تصادفی)

در مرحله بعدی ، خرید RAM ( مخففRandom Access Memory ) است. اساساً مادربردی که خریداری می‌کنید میزان و نوع RAM شما را تعیین می‌کند.

بنابراین لازم است قبل از تصمیم گیری برای خرید مادربرد ، به این نکته توجه داشته باشید. در نتیجه ، توصیه می‌شود مادربردی را انتخاب کنید که حداقل 16 گیگابایت ظرفیت داشته باشد ، حتی اگر در ابتدا قصد خرید این مقدار را ندارید ، بعداً می‌توانید از این حافظه استفاده کنید. علاوه بر این ، به دنبال کیسی باشید که 4 اسلات حافظه یا بیشتر ارائه دهد.

این بدان معناست که شما می‌توانید برای شروع کار 2 ماژول RAM نصب کنید و در آینده فضای کافی برای ارتقا حافظه نخواهید داشت.

شکاف‌های PCI

اسلات PCI اتصال یا پورتی است که روی مادربرد قرار دارد. آن‌ها سال‌ها نوع استاندارد شکاف توسعه بوده اند و به آن‌ها امکان اتصال کارت‌های توسعه را می‌دهد.

بسته به نحوه استفاده از رایانه خود ، اگر مادربرد شما دارای اسلات‌های متناسب با نیاز شما باشد ، باید این شکاف‌ها را نظر بگیرید. اگر گیمر هستید ، باید حداقل یک اسلات PCI express x16 با سرعت کامل داشته باشید و اگر می‌خواهید چند کارت را به هم متصل کنید ، به چندین مورد دیگر نیاز خواهید داشت.

مادربردها همچنین اسلات‌های PCI استاندارد و اسلات‌های Express PCI کوچکتر را برای کارت‌های دیگر مانند کارت‌های صدا ، آداپتورهای Wi-Fi و سایر قابلیت‌های اتصال ارائه می‌دهند.

امکانات

اگر اقدام به خرید مادربرد با ویژگی‌های از قبل تعبیه شده کرده اید ، دیگر نگران خرید کارت‌های توسعه اضافی نخواهید بود. یک ویژگی رایج‌تر که معمولاً در اکثر مادربردها وجود دارد ، صدای داخلی است. اما این فقط برای بلندگوهای میان رده مناسب است. شایان ذکر است که مادربردهای بهتر اغلب از ویژگی‌های Wi-Fi و بلوتوث نیز استفاده می‌کنند ، اما برای این ویژگی‌ها باید پول بیشتری هزینه کنید. با این وجود آن‌ها نیاز به کارت‌های توسعه را کاهش می‌دهند.

SATA

هنگام خرید مادربرد ، ممکن است لازم باشد تعداد درگاه‌های SATA مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. هر درگاه SATA به شما امکان می‌دهد تا درایو نوری و درایوهای ذخیره سازی مانند SSD یا HDD را به هم متصل کنید.

بنابراین مهم است که مطمئن شوید مادربرد شما از تمام پورت‌های SATA مورد نیاز برای همه درایوها برخوردار است. همچنین لازم به ذکر است که شما باید اطمینان حاصل کنید که مادربرد شما استاندارد SATA 6گیگابایت را ارائه ‌دهد که به SATA 3.0 نیز معروف است.

بعلاوه ، ممکن است لازم باشد اتصالات جانبی را در نظر بگیرید ، به عنوان مثال USB 3.0..

برای قیمت مادربرد بهتر است که از فروشگاه های معتبر استفاده کنید تا یک خرید امن و مطمعن داشته باشید.

صفحه اصلی مدار چاپی در کامپیوتر با نام مادربرد شناخته می‌شود. نام های دیگر این واحد رایانه ای مرکزی ، تخته سیستم ، صفحه اصلی یا صفحه سیمی چاپی (PWB) است. مادربرد بعضی اوقات بهmobo کوتاه می شود.

محمد سلحشوری بازدید : 29 شنبه 25 تیر 1401 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  تی‌اکسپرس یک شرکت پیشرو و نوآور در زمینه خدمات حمل سریع بین الملل است؛ که زیرمجموعه هلدینگ فاخر است و مسئولیت توزیع و ارسال سریع بسته‌ها، اسناد، مدارک و بارهای تجاری شما تحت سیستم لجستیک در شبکه بین الملل را عهده‌دار است. هلدینگ فاخر با داشتن سیستم لجستیک بسیار گسترده و با بیش از ۶۰ سال تجربه به بیش از ۵۰۰ نقطه در سراسر کشور خدمات ارائه می‌کند. ما خدمات و راه‌حل‌های حمل و نقلی را برای افراد، کسب و کارها و سازمان‌های دولتی به سراسر جهان و با راه‌حل‌های پیشرفته ارائه می‌کنیم. تی‌اکسپرس عملکرد عملیاتی خود را به روشی سازمان یافته و کارآمد به همراه دقت بالا ارائه می‌کند. برای ما پیگیری مرسولات شما و در نتیجه آن تمام فرآیندها لجستیکی در کسب و کار شما بسیار اهمیت دارد.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

ما در تی‌اکسپرس خود را متعهد می‌دانیم که به طور مداوم عملکرد خود را ارتقاء و بهبود بخشیده و فرصت‌های جدید برای بازارهای نوظهور تجارت در خارج از کشور را معرفی نماییم. ما امید داریم که با این نگاه، تی‌اکسپرس به عنوان مرجع اصلی برای کلیه محموله‌های بین المللی شامل کوریر و کارگو شناخته شود. ما در جهانی مدرن که کسب و کارها همواره در حال تغییر می‌باشند متعهد به همسو بودن با تجارت جهانی هستیم. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در تی‌اکسپرس طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌کنیم؛ این خدمات شامل اکسپرس، اکونومی، کارگو، خدمات ارزش افزوده و موارد دیگر است. همچین شما می‌توانید از خدمات تی‌اکسپرس از طریق آدرس سایت http://my.ti.express استفاده کنید. شما از طریق این پنل می‌توانید استعلام قیمت کنید، سفارش ثبت کنید، زمان حمل را مشاهده و رصد کنید و مراحل ارسال مرسوله خود را به صورت آنلاین رهگیری کنید.

خدمات کارگو در تی‌ اکسپرس:

به طور کلی سرویس حمل و نقل بین المللی (International Cargo) به ۴ روش مرسوم انجام می‌شود.

زمینی
دریایی
ریلی
هوایی
در حال حاضر تی‌اکسپرس متمرکز بر روی خدمات کارگوی هوایی است.

خدمات کارگوی هوایی و بین المللی به طور کلی دو تفاوت اصلی با ارسال محموله در داخل کشور دارد: ۱- محدودیت‌های گمرکی ۲- محدودیت‌های عملیاتی

حمل و نقل کالا از طریق کارگوی هوایی بین المللی بر خلاف حمل نقل داخلی که تنها داخل مرزهای یک کشور انجام می‌شود، باید از کانال نظارت گمرکی کشور مبدا و مقصد عبور کند. به همین جهت کالاها  در ۴ دسته بندی اصلی قرار می‌گیرند.

۱- ورود یا خروج آزاد:

این نوع کالاها در هنگام ورود یا خروج از کشور بدون محدودیت و پرداخت عوارض گمرکی قابل ارسال و دریافت می‌باشند، به عنوان مثال لوازم شخصی مسافرتی افراد، کمک‌های بشر دوستانه و مواردی از این قبیل در این دسته جای می‌گیرند.

۲- ورود یا خروج قطعی:

این نوع کالاها پس از ارائه اسناد مربوطه و محاسبه حقوق و عوارض گمرکی و پرداخت آن، ترخیص قطعی شده و وارد یا خارج می‌شوند.

۳- ورود یا خروج موقت:

این نوع کالاها به صورت موقت و با تعهد نامه یا ضمانت نامه مالی-بانکی وارد یا خارج می‌شوند. اقلام نمایشگاهی،‌ قطعات تعمیری در این دسته قرار می‌گیرند.

۴- ترانزیت:

این نوع بارها مبدا و مقصدی غیر از ایران دارند و تنها از طریق مرزهای هوایی، زمینی و دریایی ایران جابه‌جا می‌شوند.

تعریف کارگو (Cargo) و فریت (Freight):

کارگو:

محموله‌های تجاری که غالبا با هدف کسب درآمد و پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی به کشور دیگری صادر می‌شود به عنوان بار تجاری یا کارگو نام گذاری می‌شوند. این محمولات برای صادر شدن نیاز به مدارک متنوعی از جمله جواز گمرکی، گواهی مبدا، Invoice و ..... دارند.

فریت:

محموله‌هایی که فاقد ارزش تجاری هستند و برای ارسال آن‌ها به غیر از اسناد هویتی نیاز به مدرک دیگری نیست به عنوان کارگو هوایی شناخته می‌شوند. برای ارسال فریت نیازی به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نمی‌باشد، لوازم شخصی سفری، نمونه کالاها و مواردی از این قبیل در این دسته قرار می‌گیرند.

برخی از نکات مهم هنگام پذیرش و ترخیص کارگو که باید به آن توجه شود:

برای محاسبه وزن حجمی باید حجم بار (طول × عرض× ارتفاع) را تقسیم بر ۶۰۰۰ کنید و چنانچه این عدد از وزن جرمی بیشتر باشد، مبنای محاسبات قرار می‌گیرد.

ارتفاع بار به در نظر گرفتن بسته‌بندی و پالت زیر بار نباید از ۱۵۵ سانتی‌متر بیشتر شود.

محموله‌های با شکل ظاهری نامتعارف و یا دارای لبه تیز که ممکن است به بدنه هواپیما یا افراد آسیب برساند باید در باکس چوبی قرار بگیرند.

کالاهای آسیب‌پذیر و شکننده باید دارای بسته‌بندی داخلی مناسب باشد و همچنین حداقل در دو طرف بسته‌بندی برچسب شکستنی الصاق شود.

درصورت نامتعارف بودن وزن و حجم بار باید قبل از پذیرش با کارشناسان کارگو بررسی شوند.

موادی که ماهیت آن‌ها برای کارکنان خطوط هوایی و فرودگاه نامشخص باشند مانند مواد شیمیایی، باید گواهی MSDS داشته باشند.

ارسال مایعات به طور کلی ممنوع نمی‌باشد ولی باید تمام مقررات مربوط به آن رعایت شود.

کالاهای فاسد شدنی به شرط رعایت زنجیره دمایی قابل ارسال می‌باشند.

پذیرش و ارسال حیوانات خانگی یا اهلی با رعایت شرایط قفس استاندارد و شرایط آب و غذا قابل انجام است.

خطوط هوایی الزامی، جهت ارسال محمولات با زمان‌بندی دقیق ندارند و رزرو کارگو تقریبی است.

انتشار بوی نامطبوع به هر دلیل مانع ارسال آن خواهد شد.

در هنگام پذیرش باید از عدم وجود مواد مخدر و سایر موارد ممنوع در محمولات اطمینان حاصل نمود.

کارتن‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی باید مقاوم و از لحاظ ظاهری تمیز باشند.

چنانچه محتویات و چیدمان آن‌ها در هنگام بارگیری حساس هستند حتما باید از برچسب این سو به بالا استفاده شود.

محمد سلحشوری بازدید : 38 جمعه 24 تیر 1401 نظرات (0)

وسایل آشپزخانه لوازم ساده‌ای هستند که علاوه بر کاربردی بودند باعث زیبایی فضای آشپزخانه نیز می‌شوند. اکسسوری کابینت نیز به ما کمک می‌کند تا از حداکثر فضای کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنیم. به این ترتیب ما با این وسایل می‌توانیم سایر لوازم آشپزخانه مثل چاقو چنگال بشقاب و … را منظم در کابینت‌ها قرار دهیم. هر کدام از وسایل مطابق با نیاز افراد و مشکلاتی که برایشان در آشپزخانه پیش می‌آید طراحی و تولید می‌شوند. به همین دلیل استفاده از این وسایل روز به روز در حال افزایش است. به دلیل کارایی بالا وسایل آشپزخانه ما قصد داریم دوباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم و جدیدترین اکسسوری آشپزخانه را به شما عزیزان معرفی کنیم. چرا که آشپزخانه قلب هر خانه‌ای محسوب می‌شود و استفاده از اکسسوری کابینت به ما کمک می‌کند تا آشپزخانه‌ای زیبا و با امکانات داشته باشیم و از آشپزی کردن در آن لذت بیشتری ببریم. پس حتما تا آخر این مقاله با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از انواع لوازم آشپزخانه را معرفی نماییم این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

انواع وسایل آشپزخانه

وسایل آشپزخانه انواع مختلفی دارد. در واقع برخی از اکسسوری‌ها مربوط به کابینت می‌باشند و برخی دیگر مربوط به یخچال، برخی برای آسان کردن آشپزی طراحی شده‌اند و برخی برای نگهداری از مواد غذایی. به همین دلیل قصد داریم هر گروه از وسایل آشپزخانه را جداگانه معرفی کنیم تا با کارایی هر کدام بهتر آشنا شوید. اما تمامی اکسسوی‌ها یک ویژگی مشابه دارند و آن هم این است که تمام آن‌ها در طرح‌ها و سایز‌های مختلفی تولید می‌شوند و به همین دلیل شما می‌توانید با توجه به وفضای آشپزخانه، اکسسوری مناسب آن را تهیه نمایید.

لوازم کابینت آشپزخانه

لوازم مربوط به کابینت شامل استند‌های مختلف برای تنظم دادن به وسایل داخل آن می‌باشد. برخی از این استند‌ها برای نظم دادن به قاشق چنگال‌ها هستند به این ترتیب شما می‌توانید هر کدام از این وسایل را به طور جداگانه داخل استند مخصوص به خود قرار دهید به این ترتیب هم وسایل با نظم بهتری کنار هم قرار می‌گیرند و هم زمانی که به هر کدام از آن‌ها احتیاج پیدا کنید، خیلی سریع می‌توانید آن‌ها پیدا کنید. با مدرن شدن زندگی و کوچک شدن خانه‌ها استفاده از اکسسوری کابینت کمک می‌کند تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشیم.

یکی دیگر از مورد های اکسسوری کابینت آشپزخانه، بانکه‌های شیشه‌ای درب دار برای نگهداری مواد غذایی که باید آن‌ها را داخل کابینت استفاده کنید. مواد غذایی مثل، قند، شکر، انواع ادویه، انواع حبوبات، سویا و … . شیشه‌ای بودن این ظروف مهم است چرا که در این صورت شما می‌توانید به راحتی داخل آن را ببنید و دیگر لازم نیست روی ظروف برچسب بزنید تا متوجه شوید داخل آن چه چیزی وجود دارد.

نظم دهنده بشقاب داخل کابینت نیز یکی دیگر از موارد اکسسوری کابینت است که بسیار کاربردی و مفید می‌باشد. این نظم دهنده‌ها در واقع نقش قفسه‌های کوچک را بازی می‌کنند. به این صورت که شما می‌توانید به جای این که بشقاب‌های خود را به صورت یک ردیف داخل کابینت بچینید، می‌توانید آن‌ها را در دو یا سه ردیف بچینید به این ترتیب، دسترسی به تمامی ظروف بسیار آسان‌تر خواهد شد.

برخی دیگر اکسسوری کابینت شامل موارد هستند که کابینت ساز باید آن را داخل کابینت نصب کند. مواردی از قبیل، سبد سوپر، استند ادویه روی در کابینت، مجیک کرنر و … .

لوازم داخل یخچال

گروهی دیگر از اکسسوری آشپزخانه، مربط به وسایلی می‌باشد که از آن‌ها برای نگهدای مواد غذایی داخل آشپزخانه می‌باشد.

ظروف نگهدارنده درب دار یکی از این اکسسوری‌ها می‌باشد. برای نگهداری مواد غذایی داخل یخچال، حتما باید از ظروف درب دار استفاده شود تا هم روی آن خشک نشود و هم غذا بوی یخچال را به خود نگیرد. برخی از ظروف نگهدارنده از موادی درست شده‌اند که شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را داخل ماکروفر نیز بگذارید. به این ترتیب خیلی راحت غذای باقی مانده را داخل این ظروف نگهداری کنید و هر زمان که خواستید غذا را مجددا گرم کنید، آن را با ظرفش داخل ماکروفر قرار دهید.

اما برخی از مواد غذایی هستند که برای نگهداری آن‌ها داخل یخچال نمی‌توانیم از ظروف نگهدارنده استفاده کنیم. مواد خوراکی مثل هندوانه، خربزه و یا طالبی برش خورده. برای حل این مشکل نیز اکسسوری آشپزخانه مخصوصی طراحی و تولید شده است. وسیله‌ای به نام در پوش سیلیکونی. این در پوش همانطور که از اسمش پیداش از سیلیسکون ساخته شده است و در سایز‌های مختلفی در بازار وجود دارد. از این وسیله می‌توانید برای در پوش ظرف سالاد هم استفاده کنید.

نگهداری از پیاز اضافه کار سختی می‌باشد که چرا پیاز میکروب موجود در هوا را به سرعت جذب می‌کند. علاوه بر این قرار دادن آن در یخچال هم باعث می‌شود تا بوی آن در تمام یخچال پخش بشود. از روی برای نگهداری پیاز ظرف مخصوصی طراحی شده است که با خیال راحت می‌توانید پیاز اضافی را داخل آن قرار دهید تا هم پیاز میکروب را جذب نکند و هم بوی تند آن در یخچال پخش نشود.

اکسسوری‌های زیبا و کابردی

گروهی دیگر از وسایل آشپزخانه وسایلی هستند که در عین کاربردی بودن باعث زیبایی فضای آشپزخانه نیز می‌شوند.

استند‌ ادویه کنار گاز یکی از وسایل کابردی است که می‌تواند باعث زیبایی محیط آشپزخانه شود مخصوص اگر رنگ و مدل آن با سایر وسایل موجود در آشپزخانه هماهنگ باشد و طراحی زیبایی داشته باشد. شما می‌توانید ادویه‌هایی که کاربرد بیشتری دارند مثل فلفل، نمک و زرد چوبه را قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید روغن مورد استفاده خود را داخل بطری‌های کوچک بریزید و روی استند قرار دهید. برای زیبایی بیشتر استند می‌توانید از یک گلدان گل مصنوعی کوچک نیز استفاده کنید.

استند دستمال آشپزخانه نیز از جمله اکسسوری کابینت کاربردی است که می‌توانید آن را روی کابینت کنار گاز و یا کنار سینک قرار دهید تا علاوه بر دسترسی راحت به دستمال، فضای زیبایی روی کابینت ایجاد کند.

برخی از غذایی که ما درست می‌کنیم نیاز دارند که مرتب به آن‌ها سر بزنیم. خیلی از مواقع بعد از برداشتن درب قابلمه نمی‌دانیم آن را کجا قرار دهیم. گذاشتن درب قابلمه روی کابیت یا هر جای دیگر باعث کثیف شدن آنجا خواهد شد. برای رفع این مشکل جا قاشقی کنار گاز مخصوصی طراحی شده است که می‌توانید هم قاشق خورشتی و هم درب قابلمه را روی آن قرار دهید. به این ترتیب آشپزخانه شما تمیز خواهد ماند.

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که سر میز غذا به نمک، فلفل یا آبلیمو احتیاج پیدا کرده‌اید و متوجه شده‌اید که آن را به همراه دیگر وسایل سر میز نیاوردید. برای رفع این مشکل نیز اکسسوری مناسبی طراحی شده است. ست ظرف نمک، فلفل، آبلیمو و آبغوره به شکلی که روی یک استند شیک قرار گرفته باشند، می‌تواند اکسسوری مناسبی برای روی میز شما باشد تا هم زیبایی میز را افزایش دهد و هم وسایل مورد نیاز غذا همیشه در دسترس قرار بگیرد.

خرید اکسسوری کابینت آشپزخانه

برای خرید اکسسوری کابینت کار ساده‌ای در پیش دارید. کافی است اندازه کابینت خود را بدانید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. شما می‌توانید این اکسسوری‌ها را به صورت حضوری از مغاره‌هایی که مخصوص فروش اکسسوری آشپزخانه هستند، تهیه فرمایید. اما راه ساده‌تری برای خرید این لوازم وجود دارد. خرید اکسسوری کابینت به صورت آنلاین. شما با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواندی مدل‌ها و قیمت‌های مختلف اکسسوری‌ها را بررسی و مقایسه کرده و مطابق با سلیقه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید و بعد سفارشات خود را درب منزل تحویل بگیرید.

خرید لوازم کابینت آشپزخانه

قیمت اکسسوری کابینت تنوع بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید، اکسسوری مناسب خود را تهیه کنید. عوامل تاثیر گذار در قیمت اکسسوری کابینت عبارتند از اندازه و سایز وسایل، جنس آن‌ها، کیفیت ساخت و مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن‌ها تاثیر گذار است. برای مثال وسایل پلاستیکی از قیمت پایین‌تری نسبت به وسایل سیلیکونی یا فلزی برخوردار هستند. توصیه می‌شود برای خرید استند‌های فلزی، استندی را انتخاب کنید که از مواد مرغوب ساخته شده باشند. درست است که قیمت آن بالا‌تر خواهد بود. اما استند‌های ساخته شده با مواد نامرغوب خیلی زود زنگ می‌زنند و از بین می‌روند.

کلام آخر

وسایل آشپزخانه یا کابینت لوازمی هستند که به ما کمک می‌کنند تا بسیاری از مشکلاتی که در آشپزخانه با آم مواجه هستیم رفع شود. مشکلاتی مثل کمبود فضای داخل کابینت، نگهداری مناسب از مواد غذایی مختلف و مواردی از این قبیل. همچنین به دلیل تنوع بالا در رنگ ومدل این وسایل سبب می‌شود تا فضای آشپزخانه شیک و زیبا به نظر برسد.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاس گزاریم و امیدواریم که اطلاعات بسیار مفیدی و کاربردی را در رابطه با اکسسوری کابینت و خرید وسایل آشپزخانه در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

منبع: وبسایت کالامان ایزد

محمد سلحشوری بازدید : 32 دوشنبه 20 تیر 1401 نظرات (0)

در این مطلب ویژه در مورد یک نرم افزار ایرانی قصد داریم با شما صحبت کنیم در ادامه همراه وبلاگ ما باشید

نرم افزار crm ابزاری برای به ثمر رساندن استراتژی‌های CRM سازمان است. بنابراین بدون در نظر گرفتن هدف CRM در سازمان و سپس مدل‌‌سازی صحیح آن به فراخور نیازهای هر سازمان و همچنین بدون به‌‌کارگیری به‌روش‌ها و تجربیات موفق سازمان‌‌ها، نباید انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان را داشته باشیم.

یک نرم افزار CRM قدرتمند باید قادر باشد تا تمامی نیازهای تعاملاتی (مدیریت یکپارچه کلیه کانال‌های ارتباطی سازمان)، عملیاتی (مدیریت یکپارچه کلیه امور بازاریابی، فروش و خدمات سازمان) و تحلیلی (داشبوردها و گزارشات تحلیلی صحیح، دقیق و در لحظه) را به‌ صورت جامع، یکپارچه و هوشمند، با به‌کارگیری آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی مرتفع سازد. یک نرم افزار CRM خوب نه تنها باید نیازهای امروز سازمان را پوشش دهد بلکه باید تمامی نیازهای آتی سازمان را با انعطاف‌‌پذیری بالا و با قابلیت توسعه و بهبود مستمر مرتفع نماید تا از مسیر پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید جا نماند.

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار CRM برای کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست. سیستم‌های CRM می‌توانند نقشی مؤثر در راستای تحقق اهداف رقابتی کسب و کارها و سودآوری بیشتر ایفا نمایند. برخورداری از استراتژی درست CRM، آموزش پرسنل، پذیرش کاربران، همراهی و همکاری مدیران عالی، میانی و عملیاتی، شناخت درست از نیازمندی‌ها و انتخاب نرم افزار مناسب از جمله عواملی است که در این مسیر باید اکیدا مورد توجه قرار گیرند، در غیر این صورت هر یک از این عوامل به تنهایی می‌توانند موفقیت پیاده‌سازی سیستم‌های CRM را به چالش بکشند.

راهکار حرفه‌ای ارتباطات سازمانی

نرم افزار CRM تمام داده‌های مشتریان را در یک پایگاه داده متمرکز گردآوری کرده و باعث می‌شود تا دید جامعی از آنان شکل گیرد. سازمان‌ها از سیستم‌های CRM استفاده می‌كنند تا اطمینان حاصل نمایند كه داده‌های تماس و تعامل آنان با مشتریان (و بالعکس) در هر زمانی به آسانی قابل یافتن، طبقه‌بندی و اصلاح هستند. ذی‌نفعان می‌توانند به صورت سلسله مراتبی در یک شرکت یا سازمان واحد ذخیره شوند و به تیم‌های فروش نمای کلی از نحوه تعامل با کلیه کارمندان مربوط به یک مشتری را ارائه دهند.

راهکار حرفه‌ای خلق بینش، سنجش فعالیت‌های بازاریابی و ارتقای ROI

مهم‌ترین عامل جهت بهره‌گیری از نرم افزار CRM در تیم‌های بازاریابی شرکت‌ها، اجرای کمپین‌ها مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و دریافت اطلاعات مربوط به بازخوردهای هر کمپین و درج آن در سامانه CRM شرکت است. بدین ترتیب که بتوان نرخ بازگشت (ROI) کمپین مربوطه را محاسبه نموده و برای دفعات بعد برنامه‌ریزی بهتری برای آن داشت.

تیم‌های موفق بازاریابی از این طریق دائما در حال بهبود برنامه‌های بازاریابی و کمپین‌های خود هستند و ارتباط تنگاتنگی با تیم‌های فروش برای اطلاع از بازخوردهای کمپین‌ها دارند. از طرف دیگر، فرآیندهای اطلاع‌رسانی در بازاریابی از جمله دعوت نامه‌ها، همایش‌ها، تخفیفات، جشنواره‌ها و ... از طریق سامانه CRM قابل انجام و پیگیری است.

راهکار حرفه‌ای افزایش فروش

CRM به طور سنتی ابزاری برای تسهیل فرآیند فروش است و اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در طی فرآیند فروش به مدیریت و واحد فروش ارائه می‌دهد. نمای همه جانبه (دید 360 درجه) از مشتری به تیم‌های فروش کمک می‌کند تا تصمیمات دقیق‌تری را اتخاذ نمایند. این ابزارها کارایی و اثربخشی سازمانی را برای پیگیری اطلاعات مربوط به مشتری افزایش داده و به پرسنل فروش این امکان را می‌دهد تا روی کارهای خود، به بهترین وجه تمرکز کنند.

پرسنل فروش تعاملات خود با مشتریان را در قالب یادداشت‌ها یا مکالمات انجام شده در نرم افزار CRM ثبت و ضبط می‌کنند تا برای دفعات بعد که قصد رجوع به این اطلاعات را دارند، راحت‌تر به تاریخچه قبلی دسترسی داشته باشند. استفاده از امکاناتی همچون یادآوری زمان‌های پرداخت یا موعد پشتیبانی محصولات، کمک زیادی به افزایش سرعت و عملکرد آن‌ها خواهد کرد. از طرفی مدیران فروش و مدیران بالادستی، با مشاهده سوابق قبلی و گزارشات عملکردی، اهداف پیش‌بینی شده را رصد می‌کنند که در نتیجه می‌توان مسیر طی شده را جهت‌دهی کرده تا به اهداف از قبل برنامه‌ریزی شده دست یابند.

آشنایی بیشتر با راهکار فروش

راهکار حرفه‌ای بهبود فرایند خدمات

ارائه خدمات پشتیبانی مناسب و در زمان درست، جزء جدایی‌ناپذیر تعهدات شرکت‌ها برای محصولات یا خدمات ارائه شده است، از این رو، تسهیل فرآیند خدمت‌رسانی به مشتریان اهمیت زیادی خواهد داشت.

ارائه خدمات از کانال‌های ترجیحی مشتریان و کوتاه کردن فرآیند ارائه خدمت، یکی از دغدغه‌های مهم مدیران اجرایی محسوب می‌شود. پیگیری موردهای خدماتی مشتریان، پاسخگویی به سؤالات و ابهامات آنان، ایجاد پایگاه دانش و برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان از جمله موضوعاتی است که در بخش خدمات نرم افزار crm مورد توجه قرار می‌گیرد.

راهکار حرفه‌ای ارائه خدمات موبایلی

سیستم مدیریت اپلیکیشن موبایل مشتریان appSys با فراهم آوردن محیطی برای توسعه انواع اپلیکیشن‌های موبایل جهت دسته‌های مختلف ذی‌نفعان سازمان و کانال ارتباطی، کاربردی خواهد بود، تا ذی‌نفعان در هر زمان که نیاز داشته باشند اقدام به تعامل با سازمان نمایند. این سیستم در یکپارچگی با سیستم CRM سامانه های مدیریت پیاده خواهد شد، به این معنی که تمام سرویس‌های موجود در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از طریق اپلیکیشن قابل ارائه بوده و با افزودن هر راهکار به بستر CRM می‌توان متناسب با آن، اپلیکیشن را توسعه داد و خدمت جدید را در زمان کوتاهی در اختیار مشتریان قرار داد.

اپلیکیشن موبایل مشتریان بر پایه دو پلتفرم اندروید و iOS و تحت قالب‌­های پیش فرض App سامانه­‌های مدیریت طراحی خواهد شد و در یکپارچگی با بستر CRM سازمان فعال خواهد بود. کلیه ارتباطات از طریق اپ‌های موبایل با سرور CRM به صورت آنلاین انجام می‌شود. لذا لازم است که کلیه کاربران اپلیکیشن (مشتریان) برای دریافت خدمات به بستر اینترنت متصل باشند.

نرم افزار CRM شرکت سامانه‌های مدیریت بر روی چه پلتفرمی توسعه داده شده است؟

شرکت سامانه‌های مدیریت نرم افزار CRM را بر روی یکی از بهترین پلتفرم‌های حال حاضر CRM، یعنی داینامیک CRM مایکروسافت و آخرین نسخه آن (Dynamics 365) توسعه داده است. داینامیک 365 تمامی اطلاعات مشتریان اعم از فرایندهای بازاریابی آن‌ها، محصولات و خدمات خریداری شده و همچنین نوع خدمات ارائه شده به آن‌ها را یکجا بر روی پروفایل مشتری به نمایش می‌گذارد که این خود باعث دید کلی بهتری نسبت به آن‌ها می‌شود. به کمک بهبود تعاملات با مشتریان، خدمات بهتری به آن‌ها ارائه خواهد شد که این خود باعث افزایش رضایتمندی مشتری، افزایش خرید او و وفاداری به برند می‌شود به علاوه اینکه با خودکارسازی برخی از فرایندهای فروش و بازاریابی، کسب‌وکارها می‌توانند کارایی خود را بالا برده و همچنین در زمان و هزینه صرفه‌جویی نمایند.

قابلیت‌های اپ موبایل یکپارچه با نرم افزار سی آر ام باعث می‌شود تا خدمات‌رسانی به مشتریان در هر زمان و مکانی میسر باشد که بدین ترتیب فرصت‌های بیشتری برای کسب‌وکارها ایجاد خواهد شد. قابلیت‌هایی که در بخش CRM تحلیلی در نظر گرفته شده است به سازمان‌ها کمک خواهد کرد تا گزارشات و داشبوردهای مدیریتی به‌موقع و به‌روزی را برای کمک به فرایندهای تصمیم‌گیری داشته باشند و در دنیای رقابتی امروز با سرعت بیشتری به سمت اهداف سازمانی خود حرکت نمایند.

منبع: https://www.bmsd.net/fa-ir/product/crm/

محمد سلحشوری بازدید : 21 سه شنبه 14 تیر 1401 نظرات (0)

جراحی بینی نوعی جراحی پلاستیک به شمار می‌رود که از حساسیت بالایی برخوردار است. چرا که اصلاح فرم بینی و زیبا نمودن ظاهر آن، به دستان توانمند جراحی متخصص و ماهر نیاز دارد. در جراحی‌های مختلف بینی، گاهاً نیاز است که متخصص جراحی بینی، ساختار و شکل بینی را از ابتدا ترسیم و طراحی کند و سپس به عمل آن بپردازد تا به شکل دلخواه درآید. در این صورت، علاوه بر مهارت، تجربه و تخصص جراح، به ذوق هنری و آگاهی وی از فاکتورهای زیبایی شناختی صورت انسان نیاز است تا به بهترین شکل ممکن، عمل زیبایی بینی صورت گیرد. بنابراین انتخاب بهترین جراح بینی بسیار مهم می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم در مورد 7 تا از بهترین دکتران و جراحان بینی صحبت کنیم این مقاله بر گرفته از یک مقاله در یک سایت است که منبع آن در آخر ذکر شده است و نظر ما و یا پیشنهاد ما نیست فقط در قالب یک مقاله کاربردی منتشر شده است و تقاضا می کنیم شما هم نظرتون رو راجع به این مقاله در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال نمایید

دلایل انجام عمل بینی
انجام جراحی بینی با هدف بهبود ظاهر نامطلوب و فرم بد آن و یا رفع مشکلات تنفسی و ناراحتی‌های ناحیه بینی انجام می‌شود و یا این که هر دو علت را شامل می‌شود. در هر صورت، به دلیل تغییر ساختار بینی، حتی در صورت این که هدف از جراحی، بهبود تنفس باشد، نیاز است تا در انتها نیز عمل زیبایی بر روی بینی انجام شود تا فرم بینی بعد از عمل نیز، فرمی چشم نواز باشد و زیبایی صورت فرد متقاضی عمل بینی را حفظ کند.

از این رو در صورت نبود تجربه، تخصص و مهارت کافی جراح، ممکن است نه تنها مشکل تنفسی فرد به خوبی رفع نشود، بلکه حتی ظاهر بینی او نیز زشت شده و نیاز به جراحی دوباره بینی پیدا کند. از این رو شما نیاز دارید برای انجام عمل بینی خود، چه برای عمل زیبایی بینی و چه برای عمل رفع مشکل تنفسی و یا هر دو، نیاز دارید تا بهترین جراح بینی را پیدا کنید و پس از مشاوره با او، بتوانید اطلاعات صحیح و مفید در این زمینه کسب کرده و پس از آن اقدام به تصمیم گیری برای انجام عمل بینی کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا با پارامترهای مختلف، مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترين جراح بيني را به شما عزیزان معرفی کرده و جزئیات آن را بررسی کنیم تا توانسته باشیم در جهت زیباتر شدن چهره شما و رسیدن به فرم بینی دلخواهتان، شما را راهنمایی کنیم.

یافتن بهترین جراح بینی
در دنیای جراحی‌های زیبایی، یکی از محبوب‌ترین‌ها که رواج بسیاری نیز در ایران و جهان داشته است، جراحی بینی می­‌باشد. از آن جایی که بینی در زیبایی صورت نقش بسیار مهمی دارد و بسیار افرادی هستند که از فرم بینی خود راضی نیستند و معتقدند زیبایی چهره آنها زیر بینی بد فرم، پنهان شده است، متقاضیان این نوع جراحی را بسیاری از افراد، فارغ از جنسیت و سن، تشکیل می‌­دهند. از این رو، پیدا کردن بهترین جراح بینی ، همیشه یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های افرادی است که تصمیم به انجام این جراحی دارند.

انتخاب دکتر بینی خوب در تهران از بین جراحان مشغول به فعالیت در این حوزه، نسبت به شهرهای دیگر بسیار سخت‌تر است. چرا که در شهرستان‌ها، جراح بینی که مهارت و تخصص کافی را در کنار تجربه و ذوق هنری داشته باشد، زودتر در بین مردم آن منطقه معروف شده و سرزبان‌ها می­‌افتد؛ پس یافتن وی نمی‌­تواند کار چندان سختی باشد. ولی یافتن بهترین جراح بینی در تهران ، در بین انبوه تبلیغات در این زمینه و همچنین تعدد پزشکان فعال در حوزه جراحی بینی، انتخاب بین آن‌ها بسیار سخت می­‌باشد و همچنین شاید در تهران نشود به بازاریابی دهان به دهان که در شهرستان ابزاری برای یافتن بهترين جراح بيني بود، اعتماد کرد.

همچنین بسیارند کسانی که در این زمینه از عدم آگاهی مردم نسبت به موضوع جراحی بینی و جزئیات آن، سو استفاده می­‌کنند و خود را به عنوان بهترین جراح عمل بینی در تهران که از مهارت و تجربه خوبی برخوردار است جا زده و اقدام به عمل بینی می­‌کنند که نتایج همچنین عملی می­‌تواند برای افراد، فاجعه بار باشد؛ به شکلی که افراد ممکن است پس از صرف هزینه‌های بسیار و گذشت مدت زمان زیادی، به نتیجه دلخواه نرسیده باشند و یا به کل ساختار بینی‌شان دچار مشکلات عدیده‌ای شود. پس یافتن بهترین جراح زیبایی بینی در تهران می­‌تواند چالشی برای متقاضیان این عمل جراحی باشد.

یکی دیگر از نکاتی که این مسئله را بیش از پیش دشوار می­‌کند، یافتن بهترین جراح بینی تهران با قیمت مناسب است. بسیاری از متخصصان جراحی بینی در تهران، برای انجام ساده‌ترین عمل‌ها زیبایی بینی، دستمزدهای نجومی درخواست می­‌کنند که منصفانه نیست وقتی فردی می­‌تواند همان کیفیت خدمات را از پزشکی دیگر با همان مقدار مهارت و تجربه با قیمتی بسیار پایین‌تر دریافت کند، هزینه‌هایی سنگین برای دست یابی به ظاهر مطلوب خود پرداخت کند. پس ضمن یافتن بهترین جراح بینی تهران ، لازم است تا به قیمت‌هایی که جراح برای انجام عمل‌های مختلف ارائه می­‌دهد، دقت کرد.

در این خصوص، پیشنهاد ما به عزیزانی که تمایل به انجام عمل جراحی بینی دارند این است که ابتدا، تا جایی که ممکن است در زمینه جراحی بینی، چه عمل زیبایی بینی باشد و چه برای بهبود مشکلات تنفسی، و جزئیات آن، تحقیق و پرس و جو کنند تا بهترین اطلاعاتی را که می­‌توانند در این زمینه کسب کنند و با استفاده از این اطلاعات مفید، آگاهی را به دست آورند که هر کسی نتواند به راحتی از عدم آگاه این افراد در این زمینه سو استفاده کند و پیشنهاد دوم ما این است که با متخصصان در این زمینه گفت و گو کنند و از آن‌ها مشورت بگیرند. در این صورت، ضمن کسب اطلاعات مفید در زمینه جراحی بینی، به یک حدود قیمتی از کار هر جراح نیز دست پیدا می­‌کنند و این آگاهی سبب می­‌شود تا زیر بار هزینه‌های بسیار بالا برای انجام این عمل جراحی نروند.

در این زمینه شما می‌­توانید هم اکنون با یکی از بهترین جراح‌های بینی در ایران، دکتر احمدعلی رجب پور، ارتباط بگیرید و از وی در خصوص جراحی بینی، مشورت گرفته و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

مهم‌ترین و متداول‌ترین سؤالاتی که افراد در خصوص یافتن بهترين جراح بيني می­‌پرسند را می‌­توان به شکل زیر خلاصه کرد:

بهترین دکتر جراح بینی در تهران چه کسی است؟
دکتر جراح بینی خوب در تهران با قیمت مناسب چه کسی است؟
بهترین دکتر جراح بینی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
چه کسی بهترین جراح بینی‌های گوشتی در تهران محسوب می­شود؟
به طور کلی، متقاضیان جراحی بینی باید نسبت به انتخاب جراح بینی خود بسیار دقت کنند. زیرا نتیجه نهایی عمل زیبایی ارتباط مستقیم با مهارت و میزان تجربه جراح دارد. برخی از افرادی که به دلیل عدم آگاهی به سراغ جراحانی رفته‌اند که در حوزه جراحی بینی از تخصص کافی برخوردار نبوده‌اند، پس از جراحی، از بینی خود رضایت صددرصدی نداشته‌اند. توجه به این مسئله بسیار حائز اهمیت است که انجام عمل ترمیمی بینی نیازمند سپری شدن حداقل یک سال از جراحی بینی قبلی است.

افرادی که از نتیجه جراحی بینی خود راضی نیستند معمولاً تمایل به انجام عمل ترمیمی بینی دارند که شکل بینی‌شان را در عمل دوم اصلاح کنند و زیبایی چهره‌شان را بازگردانند. قطعاً گذراندن این پروسه برای هیچ فردی مطلوب نیست و از طرفی نیز، کل این پروسه منجر به اتلاف وقت و هزینه‌های بسیاری خواهد شد که اگر فرد در همان ابتدا، با کسب اطلاعات کافی در این زمینه، دریافت مشاوره درست و یافتن بهترین دکتر عمل بینی ، اقدام به انجام عمل بینی کرده بود، هیچ کدام از این مشکلات برای وی به وجود نمی‌­آمد. اما در صورتی که نیاز به عمل ترمیمی دارید به دنبال بهترین دکتر ترمیم بینی در تهران و یا در ایران باشید.

اگر شما نیز از فرم بینی خود راضی نیستید و برای گرفتن مشاوره به دنبال جراح بینی خوب در تهران می­گردید، با ما همراه باشید تا در ادامه بهترین جراح بینی در تهران را بشناسیم.

مهم‌ترین دلایل برای انتخاب بهترین جراح بینی
جراحی بینی، از آن نوع جراحی‌های حساس محسوب می‌شود که در صورت رخ دادن خطا به هر دلیلی، ظاهر بینی فرد، نافرم و نامطلوب می‌شود. از این نظر، مسلماً کسی تمایل ندارد ریسک کند و بینی خود را دست هر جراحی بسپارد که احتمال موفقیت عمل و دست یابی به نتیجه مطلوب را پایین بیاورد. زمانی که احتمال موفقیت پایین باشد و به نتیجه نامطلوب منجر شود، فرد از فرم بینی خود احساس رضایت نمی­­کند و به این ترتیب، به جراحی ترمیم بینی نیاز پیدا می‌کند. عمل ترمیم بینی نیز خود مستلزم صرف زمان و هزینه اضافی است. اما اگر این بار، فرد با تحقیق و مطالعه درست، مشاوره با متخصصین حرفه‌ای و انتخاب بهترین دکتر عمل بینی ، شانس موفقیت عمل ترمیم بینی خود را بالاتر ببرد، نتیجه جراحی نیز مطلوب نظر خواهد بود.

از دلایل دیگر این موضوع نیز می­توان به این اشاره کرد که بهترین جراح بینی به خواسته‌ها و انتظارات مراجعه‌کنندگان خود، اهمیت زیادی می‌دهد و تلاش بسیاری می‌کند ضمن حفظ سلامتی فرد، خواسته‌ها و انتظارات او را به بهترین شکل ممکن برآورده کند و در این راستا نیز از ارائه مشاوره مفید به متقاضیان این عمل جراحی، دریغ نمی­کند. همچنین با انتخاب بهترین جراح بینی ، فرد به هنگام وارد شدن به اتاق عمل، هیچ‌گونه استرس و تنشی نخواهد داشت و پس از عمل نیز از به دست آمدن نتایج مطلوب عمل جراحی بینی، احساس رضایت و شادمانی می­کند.

با توجه به مطالبی که در بالا خواندید، طبیعی است به این نتیجه برسید که انتخاب بهترین جراح بینی ، انتخابی بسیار مهم است و در زمان، هزینه، سلامت و زیبایی شما تأثیر بسیار زیادی می­گذارد.

ویژگی‌های بهترین جراح بینی
با توجه به این که از بینی گوشتی و یا استخوانی برخوردار هستید، می‌توانید سوابق کار و درجات علمی متخصصان جراحی پلاستیک را مورد بررسی قرار داده و سپس به انتخاب بهترین جراح بینی اقدام کنید. در امر جراحی زیبایی صورت و به خصوص جراحی بینی، به هیچ عنوان عجله نکنید و بدون تحقیق و بررسی به انتخاب جراح بینی اقدام نکنید.

خصوصیات بهترین جراح بینی طبیعی در تهران
ویژگی‌های بهترین دکتر جراحی بینی را اگر بدانید، می‌­توانید با دیدی بازتر اقدام به گزینش بهترین جراح زیبایی بینی در تهران کنید. در سال­های پیشین، افراد بسیاری برای جراحی زیبایی بینی به سراغ متخصصانی می‌رفتند که توانایی جراحی برای رسیدن به بینی‌هایی با فرم فانتزی و عروسکی را داشتند.

در واقع، متقاضیان این مدل از بینی‌ها در گذشته بیشتر از زمان حال بود ( البته امروزه نیز افراد زیادی وجود دارند که بینی‌های عروسکی را از حالت طبیعی آن بیشتر می‌پسندند) اما در حال حاضر، طرف‌داران جراحی‌های زیبایی بینی، که ضمن حفظ زیبایی به بینی حالتی طبیعی بدهد، بیشتر شده است و افراد مراجعه‌کننده، اولین درخواست خود را در این خصوص با پزشک جراح بینی مطرح می‌کنند.

اگر شما هنوز تصمیم نگرفته‌اید که کدام فرم را انتخاب کنید و یا آشنایی با انواع فرم بینی ندارید پیشنهاد می‌کنیم با دکتر احمدعلی رجب پور در ارتباط باشید تا بتوانید در این زمینه با کسب اطلاعات مفید، اقدام به تصمیم گیری کنید.

انتخاب بهترین جراحی بینی طبیعی در تهران کار آسانی نیست. بسیاری از متخصصین در جلسات اول، وعده جراحی طبیعی به بیماران خود می‌دهند ولی پس از جراحی و طی شدن چند ماه، مراجعه‌کننده با نارضایتی به مطب پزشک مراجعه کرده و شاید چندین عمل برای بهبود وضعیت بینی او و ترمیم بینی، در جهت طبیعی سازی انجام گیرد.

با توجه به موارد گفته شده، توجه به این مسئله که متخصص از چه میزان تجربه و سوابق کاری در جراحی­های طبیعی بینی برخوردار است، می‌تواند کمک فراوانی به مراجعه کنندگان در کسب نتیجه مطلوب نماید. بررسی نمونه کارهای انجام شده جراح بینی، چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری، می‌تواند به شما در انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی در تهران کمک بسیاری کند.

حال برای آن که بتوانید با شناخت مؤلفه‌هایی که یک متخصص را تبدیل به بهترین دکتر جراحی بینی می­‌کند، اقدام به انتخاب کنید، در زیر مواردی را آورده‌ایم که در این راستا می‌­تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد:

توانایی بالای جراحی، برای یک جراح زیبایی بینی امری ضروری محسوب می­شود.
جراح بینی باید به اصول اولیه زیبا شناختی آشنا باشد تا بتواند با انجام عمل بینی نسبت به ویژگی‌های صورت هر فرد، زیبایی صورت فرد را دو چندان به نمایش بگذارد.
برخورداری از دانش ریاضی، به عنوان یک مهارت ضروری برای تبدیل شدن به بهترین جراح بینی محسوب می‌شود.
یک جراح زیبایی بینی باید بتواند قبل از انجام جراحی، نتیجه را تصور کند. (هر چند در سال‌های اخیر با استفاده از یک سری نرم افزارها این تجسم سازی راحت‌تر شده است.)
برای فرد متقاضی عمل بینی، زمان کافی را جهت ارائه مشاوره و اطلاعات کافی در نظر بگیرد. درواقع بهترین جراح بینی باید صبور باشد تا در صورت نیاز، به تمامی سؤالات متقاضی پاسخ دهد.
بارزترین ویژگی بهترین جراح بینی در تهران این است که با جدیدترین روش‌های جراحی آشنا باشد.
یک جراح زیبایی بینی باید بتواند با بیمار خود ارتباط دو طرفه برقرار کند تا فرد متقاضی عمل بینی بتواند به او اعتماد کامل در خصوص انجام عمل جراحی بینی داشته باشد.
جراح بینی باید از قابلیت ارزیابی شرایط روحی بیمار برخوردار باشد. در برخی موارد ممکن است تصمیم بیمار برای انجام جراحی آنی و کاملاً احساسی باشد. در این صورت جراح باید سلامت روحی بیمار را در اولویت قرار داده و جراحی را به بعد موکول کند.
بهترین جراح بینی لازم است جلسات مشاوره را بعد از جراحی بینی نیز تکرار نماید تا وضعیت مناسبی در ظاهر بینی فرد بیمار ایجاد شود.
جراح بینی باید بتواند به خوبی معایب و مزایای جراحی بینی را به بیمار توضیح دهد.
همچنین متخصص جراحی بینی باید بتواند در رابطه با انواع بیماری که افراد متقاضی ممکن است با آن درگیر باشند، پرس و جو نماید.
چگونه بهترین دکتر جراحی بینی را انتخاب کنیم؟
با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد، برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را از عمل جراحی بینی خود بگیرید، لازم است که بهترین دکتر جراحی بینی را انتخاب کنید. در این خصوص می‌­توانید کارهایی که در زیر برای شما لیست کرده‌ایم را انجام دهید.

تهیه یک لیست از بهترین جراحان بینی در تهران یا ایران، می‌­تواند به شما در انتخاب بهترین جراح بینی کمک بسیار زیادی کند.
برای تهیه این لیست، می­توانید از افرادی که در گذشته عمل جراحی بینی انجام داده‌اند و از نتیجه عمل خود در همان بار اول بسیار راضی هستند پرس و جو کنید و یا در گوگل و شبکه‌های مجازی جست و جو کرده و نتایج جست و جوی خود را بر اساس میزان اطلاعات به دست آمده از هر فرد، لیست کنید.
پس از تهیه لیست از بهترین جراحان منطقه مورد نظر، در خصوص سوابق کاری، افتخارات، نمونه کارها و غیره تحقیق کنید و از میزان تحصیلات و تخصص و مهارت آن‌ها در زمینه جراحی بینی، اطلاع پیدا کنید.

در لیست تهیه شده، با توجه به میزان کیفیت متخصص در مورد بالا، چند نام را گزینش کنید و به مطب آن‌ها مراجعه کنید. در حین مراجعه حضوری، با متخصص جراحی بینی، توقعات خود را مطرح کنید و توانایی‌های او در برخورد با متقاضیان و پاسخ دادن به سؤالات خود را بررسی کنید.
بهتر است زمانی به مطب دکتر مورد نظر مراجعه کنید که متقاضیان دیگر و همچنین افرادی که قبلاً دکتر مورد نظر بر روی بینی آن‌ها عمل جراحی انجام داده است، در مطب حضور داشته باشند تا بتوانید در خصوص فرد متخصص و روش کار او، از آن‌ها اطلاعات مفیدتری کسب کنید.
از متخصص جراحی بینی درخواست کنید که نمونه کارهای پیشین خود را به ششمانشان دهد.
به صورت غیر حضوری نیز می­توانید از طریق وب سایت رسمی بهترین جراح بینی در تهران و یا صفحه وی در شبکه‌های مجازی، نمونه کارهایش را مشاهده کرده و مورد ارزیابی قرار دهید.

محمد سلحشوری بازدید : 23 شنبه 11 تیر 1401 نظرات (0)

یکی از بهترین و مهمترین دیوارپوش هایی که برای تزیین دیوارها در محیط های داخلی استفاده میشود، کاغذ دیواری یا والپیپر نام دارد؛ استفاده از کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون منزل این روزها تبدیل به یک امر کاملاً رایج شده است، اصلاً وقتی حرف از تغییر دکوراسیون منزل میزنیم ناخودآگاه به یاد خرید کاغذ دیواری می افتیم.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محصوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

انواع جنس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها به لحاظ جنس متنوع هستند و شناخت آنها به افراد کمک می کند براحتی از مرحله خرید کاغذ دیواری عبور کنند. پس لازم است خیلی خوب با انواع جنس کاغذ دیواری آشنا شویم. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

کاغذ دیواری های نانوون N0N-WOVEN

کاغذهای نانوون (الیاف) از مواد طبیعی ساخته می‌شوند و هیچ گونه مواد شیمیایی و یا پی وی سی در آن دخیل نیستند، این کاغذها به دلیل آنکه همانند پی وی سی‌ها از خود مواد شیمیایی متصاعد نمی‌کنند در اروپا و آمریکا به شکل گسترده‌ای استفاده می‌گردند. از ویژگی‌های برجسته کاغذ دیواری‌ های نانوون چسب پذیری خوب و همین طور طرح‌ های ظریف و زیبای آن می‌ باشد. این کاغذها دوستدار محیط زیست بوده و به چرخه طبیعت باز می‌گردند. به همین دلیل خرید کاغذ دیواری نانوون را به افرادیکه دوستدار محیط زیست هستند توصیه می کنیم.

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری نانو یکی از مرغوب ترین انواع کاغذ دیواری هستند. این کاغذ دیواری علاوه بر داشتن ویژگی های مثبت همچون قابلیت شستشو یک ویژگی مهم دیگری دارد که آن را از سایر رقبا متمایز می کند و آن ویژگی خاصیت ضدلک و آلودگی می باشد. اگرچه قیمت کاغذ دیواری نانو مانع از استفاده گسترده آن می شود ولی با این حال خرید کاغذ دیواری نانو را به بسیاری از افراد توصیه می کنیم.

کاغذ دیواری وینیل نانوون

با خرید کاغذ دیواری وینیل نانوون از مزیت کاغذ دیواری نانوون و PVC یکجا بهره می برید؛ این کاغذها از یک لایه نانوون و یک لایه PVC ساخته شده اند و به همین دلیل مثل مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند، پس می توان از آن با خیال راحت در محیط های مرطوب استفاده کرد.

کاغذ دیواری پارچه ای

این نوع کاغذ دیواری ترکیبی از کاغذ و پارچه می باشند که در برخی موارد به آن لایه ای پلاستیکی از جنس ونیل نیز اضافه می شود. پارچه هایی هایی مثل کتان و مخمل در تهیه آنها به کار می رود. از این نوع از کاغذ دیواری برای پوشش دیوارهای فضاهای لوکس استفاده می شوند. کاغذ دیواری های پارچه ای قابل شسشو نیستند و به همین دلیل خرید کاغذ دیواری پارچه ای صرفاً جنبه تزئینی دارد.

کاغذ دیواری پی وی سی PVC

کاغذ دیواری های pvc محکم، بادوام، قابل شستشو و ضد خش هستند و به همین دلیل خرید کاغذ دیواری پی وی سی کاربردهای متعددی دارد. کاغذ دیواری های PVC به این دلیل که خاصیت شستشوی مستقیم دارند در محیط هایی که امکان آلودگی در آن بیشتر است مورد استفاده قرار می گیرند. پلی وینیل کلراید ماده ای است که از آن در ساخت این نوع از کاغذ دیواری ها استفاده می شود. از سویی دیگر قیمت کاغذ دیواری پی وی سی بسیار مناسب تر از سایر انواع کاغذ دیواری است.

پی وی سی‌ ها دارای ویژگی‌ هایی هستند که عبارتند از:

ضد آب بودن

مقاومت مناسب در برابر کشش و فشار
قابلیت ایجاد طرح‌های برجسته و زیبا
از معایب این کاغذ دیواری ها می توان به انتشار گازهای سمی در هنگام گرم شدن اشاره کرد. به همین دلیل است که استفاده از آنها در اروپا محدود شده است.

کاغذ دیواری پی وی سی – نان وون

این کاغذ دیواری‌ها ترکیبی از نانوون‌ها و پی وی سی‌ هستند، بدین صورت که از مزایای هر دو کاغذ استفاده می‌کنند. یعنی پشت کاغذ دیواری‌ها نان وون می‌باشد که چسب پذیری مناسب داشته باشند و روی آنها از پی وی سی استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری با الیاف طبیعی

نوع دیگر از دیوارپوش وجود داشته که البته بسیار کمیاب نیز میباشد و از  الیاف طبیعی درست شده است؛ در ساخت کاغذ دیواری الیاف طبیعی از نوعی چوب فنلاندی استفاده میشود، تمام ویژگی هایی که در سایر دیوارپوش ها وجود دارد در این نوع کاغذ دیواری نیز به کار رفته از جمله قابلیت شستشو، ضد حساسیت و سازگار با طبیعت از ویژگی های این محصول با الیاف طبیعی میباشد؛ اگر سطح کاغذ دیواری الیاف طبیعی را مشاهده کنید متوجه چوب و برگ های بسیار کوچک طبیعی بر روی آن خواهید شد که زیبایی آن را دو چندان کرده اند.

کاغذ دیواری سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی نیز یکی از طرح ها و مدل های کاغذ دیواری میباشد که به نسبت جدید هستند و تازه وارد بازار فروشگاه های دکوراسیون داخلی شده اند، همانطور که از نام این محصول مشخص است، از طرح های سه بعدی بر روی خود برخوردار است و همین موضوع تنها تفاوت این مدل با سایر کاغذ ها میباشد، از لحاظ کیفیت کاغذ دیواری سه بعدی تفاوتی با سایر دیوارپوش ها نداشته و تنها طرح روی آن از اشکال سه بعدی انتخاب شده اند.

طرح های کاغذ دیواری

طرح های کاغذ دیواری را می توان در قالب طرح های زیر خلاصه کنیم تا فرآیند فروش کاغذ دیواری تسهیل یابد. درحقیقت آلبوم های کاغذ دیواری براساس نوع طرح و جنس دسته بندی می شود.

طرح کلاسیک و داماسک

داماسک و طرح های مشابه آن از اولین طرح های کاغذ دیواری هستند، البته این طرح ها در سال های اخیر به لحاظ شکل ظاهری و رنگ تغییر کرده اند، به طوریکه حتی می توان از آنها در منازل مدرن نیز استفاده کرد.

طرح مدرن و هندسی

طرح های هندسی جدیدترین طرح های موجود در بازار هستند و می توان گفت این طرح ها ترند سال 2020 بوده اند، به همین دلیل تقاضا برای آنها بسیار بالاست.

طرح گلدار

کاغذدیواری گلدر از تکرار طرح گل ایجاد شده اند، طرح های گل موجود در این طرح ها در سایزها و رنگ های مختلفی هستند، کاغذ دیواری گلدار را معمولاً به طور ترکیبی با کاغذدیواری ساده استفاده می کنند.

طرح راه راه

کاغذ دیواری های راه راه به صورت خطوط افقی و عمودی موجود هستند، کاغذ دیواری های راه راه افقی فضا را بزرگتر و راه راه عمودی فضا را بلندتر از واقعیت نشان می دهند.

پوستر دیواری

درواقع پوستر همان کاغذ دیواری ست با این تفاوت که طرح و سایز به سفارش مشتری انتخاب می شود و معمولا جنس آن نیز کیفیت نسبتا کمتری درمقایسه با نمونه های دیگر دارد.

پرطرفدارترین فضاها برای نصب انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری در موارد بسیار زیادی و در مکان های زیادی قابل استفاده میشود و در واقع محدود به هیچ جا و مکانی نیست، اما در ادامه مکان هایی را که بیشترین استفاده از این محصول دارند را برای شما عزیزان به صورت لیست شده ارائه میکنیم.

  • کاغذ دیواری برای هتل
  • کاغذ دیواری برای اتاق خواب
  • کاغذ دیواری برای پذیرایی
  • کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون
  • کاغذ دیواری برای پشت تخت خواب
  • کاغذ دیواری برای آرایشگاه
  • کاغذ دیواری برای آشپزخانه
  • کاغذ دیواری حمام و میز روشویی
  • کاغذ دیواری برای سقف
  • کاغذ دیواری برای مطب
  • کاغذ دیواری برای اداره
  • کاغذ دیواری برای کافی شاپ و رستوران
  • کاغذ دیواری برای سوئیت و باغ
  • کاغذ دیواری برای ستون
  • کاغذ دیواری برای راه پله

بعلاوه می توانید از فروشگاه های خرید کاغذ دیواری خیابان سهروردی هم دیدن کنید که از نظر طرح و رنگ با پل چوبی برابری می کند، اگر ساکن غرب تهران هستید نیز می توانید سری به بورس فروش کاغذ دیواری واقع در خیابان آیت الله کاشانی بزنید؛ همچنین فروشگاه های بلوار ابوذر و خیابان قزوین به ترتیب مناسب ساکنین شرق و جنوب تهران می باشد.

منبع: دکورچوب

محمد سلحشوری بازدید : 24 جمعه 03 تیر 1401 نظرات (0)

سید عطاءالله صالحی، در سال ۱۳۲۸ دیده به جهان گشود.

وی پس از دوره متوسطه و اخذ دیپلم، در سال ۱۳۴۶ وارد ارتش شد و در سال ۱۳۴۹ با رسته توپخانه از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد.

سرلشکر عطاء الله صالحی از جمله فرماندهان دلاور ارتش در دوران جنگ تحمیلی است و در سال 84 به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شده است.

امیر صالحی که عضو هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی است، پس از استعفای امیر سرلشکر محمد سلیمی در 20 شهریور 1384 با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل ارتش منصوب شد.

تشکیل نیروی مستقل پدافندی با مسئولیت ارتش و نیز ساخت تجهیزات مدرن دفاعی همچون جنگنده صاعقه، ناوشکن جماران، انواع زیردریایی و تانک از جمله نقاط درخشان مسئولیت سرلشکر صالحی است.

تدوین طرح های راهبردی چون حضور شناورهای ایرانی در خلیج عدن و دریای مدیترانه از جمله مصادیق نگاه راهبردی این فرمانده ارشد نیروهای مسلح است.

وی در جریان انقلاب اسلامی در کنار شهید سرافراز صیاد شیرازی در درون ارتش با رژیم پهلوی مبارزه کرد و نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ساماندهی کمیته‌های انقلاب اسلامی اصفهان با شهید بابایی همکاری کرد.

سرلشکر صالحی طی سال‌های دفاع مقدس نیز در کنار شهید صیاد شیرازی حضور داشت و یگان‌های رزمی کوچک ارتش در مناطق عملیاتی را فرماندهی می‌کرد.

همچنین در سوابق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی مرکز آموزش درجه‌داری ارتش و فرماندهی دانشگاه افسری ارتش طی دو دوره به چشم می‌خورد.

فرماندهی لشکر 77 خراسان، فرماندهی لشکر 58 ذوالفقار، فرماندهی قرارگاه شمال شرق کشور و معاونت آموزش ستاد فرماندهی کل قوا از دیگر سوابق صالحی است.

آخرین مسئولیت سرلشکر صالحی قبل از تصدی فرماندهی ارتش، تصدی معاونت‌های نیروی انسانی و بازرسی در ستاد کل نیروهای‌ مسلح بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، 30 مرداد 1396 امیر سرلشکر عطاءالله صالحی را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب كردند.

روایت سرلشکر صالحی از ارتباطش با مقام معظم رهبری

همچنین از دیگر نکات جالب در زندگی نامه سرلشکر صالحی، روایتش از ارتباط با مقام معظم رهبری است که پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای آن را منتشر کرده است.

در قسمتی از روایت به نقل از سرلشکر صالحی آمده است:

در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که ارتش کمابیش ضعیف‌تر از قبل شده بود، به‌ تدریج این خطر احساس شد که احزاب و گروه‌ها اقدام به تشکیل حلقه‌های نظامی کنند و پیش از آنکه انقلاب اسلامی موفق به طراحی و معرفی یک الگوی منسجم نظامی شود، این گروه‌ها وارد عمل نظامی شوند. البته حضرت امام رحمت‌الله به ارتش توجه داشتند و پیام می‌دادند، اما در خود بدنه‌ ارتش باید کسانی این دستورها را اجرا می‌کردند.

نیروهای انقلابی در ارتش آن زمان دوگونه بودند؛ یکی، نیروهای انقلابی که در سمت‌های فرماندهی بودند. حضرت آقا هم در جلسات و هم از طریق دفتر مشاورت حضرت امام رحمت‌الله که در ستاد مشترک مستقر بود، با این افراد ارتباط داشتند. علاوه بر این، در ارتش یک بدنه انقلابی هم حضور داشت که از پایین شکل گرفته بود و با افراد و گروه‌های مشابه خود در شهرهای مختلف ارتباط برقرار کرده بود و جلساتی هم داشتند، اما چون قدرت اجرایی نداشتند، نتیجه‌ جلسات خود را باید به تهران می‌رساندند یا با افراد واسطه‌ای ارتباط می‌گرفتند که نظرات آنها را به گوش امام رحمت‌الله برسانند.

البته این مشکل در برخی ارتباط‌ها پیش می‌آمد که بخش بسیاری از مطالبی که ما می‌خواستیم بگوییم و استدلال‌هایی که برای آنها می‌آوردیم، جنبه تخصصی داشت و به همین دلیل اگر آن شخصیت واسطه غیرنظامی بود، نمی‌توانستیم آن مطالب را درست به او منتقل کنیم. بنابراین گاهی پیش می‌آمد که یک ساعت صحبت می‌کردیم، اما نتیجه کاملا خلاف آن چیزی بود که می‌خواستیم.

شخصیت حضرت امام رحمت‌الله در اداره‌ انقلاب یک شخصیت بی‌همتای جانشین معصوم علیه‌السلام بود و ما در جایگاهی نیستیم که درباره‌ چگونگی ایشان نظر بدهیم، اما اداره جنگ در صحنه‌ رزم نیازمند روش‌هایی است که به‌اصطلاح می‌گویند روش‌های میدانی. آن روش میدانی را فقط یک نفر جبران می‌کرد و آن هم حضرت آقا بود. ایشان در عرصه‌ نظامی، تصمیم‌سازی را به‌خوبی به تصمیم‌گیری وصل می‌کرد و این امتیاز برجسته ایشان بود. ارتباط بدنه‌ انقلابی ارتش با ایشان برای پیشبرد امور جنگ برکات فراوانی را به بار آورد.

در همین اثنا بود که به‌ تدریج آشنایی حضرت آقا با بدنه‌ ارتش تقویت شد. مسئولیتی که به حضرت آقا واگذار کرده بودند و توجهی که ایشان به ارتش نشان می‌دادند و استعدادی که در برقراری این رابطه داشتند، سبب شد تا ارتباط ایشان با بدنه‌ ارتش و نظامیان به طرز چشمگیری گسترش یابد. با اولین تماس‌های ایشان با ارتش، علقه‌های محبت بین دو طرف ایجاد شد و این مسئله برای نظامیان اهمیت بسیاری داشت.

منبع: همشهری آنلاین

محمد سلحشوری بازدید : 31 شنبه 28 خرداد 1401 نظرات (0)

یادگیری چند زبان در جهان امروزی، امری ضروری است. به همین علت همه افراد در سراسر جهان به دنبال یک آموزشگاه مناسب برای یادگیری زبان هستند.

اگر دنبال بهترین مراکز آموزش خصوصی زبان می‌گردید؛ در این مقاله همراه ما باشید تا به شما ثابت کنیم که آموزشگاه تهران زبان و آموزشگاه سخن برتر بهترین گزینه‌های پیش روی شما هستند.

تدریس خصوصی زبان

تدریس خصوصی، طیف گسترده‌ای از موقعیت‌های آموزشی را پوشش می‌دهد. برای مثال می‌تواند حضوری یا آنلاین باشد. حتی می‌توان آن را به صورت روزانه یا فقط چند روز در هفته برگزار کرد. تدریس خصوصی هزاران نوع دیگر نیز دارد که می‌توانید بر اساس نیاز، توانایی و شرایط یک کلاس خصوصی برای خود انتخاب کنید. تنوع زیاد در نحوه برگزاری و روش تدریس در کلاس‌های خصوصی، باعث شده است که امروزه این روش آموزش محبوب تر شود‌‌.

اگر می‌خواهید به یک زبان تسلط پیدا کنید، شرکت در کلاس‌های خصوصی آموزشگاه تهران زبان یا سخن برتر بهترین گزینه است. کلاس خصوصی به صورت حرفه‌ای و تخصصی، متناسب با ویژگی‌های هر فرد برگزار می‌شود که به معنای یادگیری مؤثر تر است.

امکانات و ویژگی‌های آموزشگاه تهران زبان و سخن برتر را در اینجا لیست کردیم:

  • کلاس های 100% تضمینی ( اگر زبان آموز رضایت کافی نداشته باشد، تمام مبلغ دوره به او بازگردانده خواهد شد.)
  • برگزاری دوره تدریس خصوصی زبان کاملا متناسب با نیاز زبان آموزان
  • برگزاری کلاس تدریس خصوصی برای زبان آموزان خانم توسط مدرس خانم
  • کلاس های خصوصی تافل و آیلتس
  • برگزاری کلاس های تدریس خصوصی زبان به صورت فشرده
  • تمرکز بر روی مکالمه در کلاس های تدریس خصوصی زبان
  • برگزاری کلاس‌های تخصصی برای شرکت در مصاحبه سفارت

چرا از تدریس خصوصی استفاده کنیم؟

ویژگی یا مزیت اصلی تدریس خصوصی، همان  خصوصی بودن تدریس است. به این معنا که بر اساس شرایط و ویژگی‌های زبان آموز، یک شیوه منحصر به فرد آموزشی طراحی می‌شود و تدریس بر اساس آن پیش می‌رود. این شیوه حرفه‌ای آموزش که بر اساس نیاز هر فرد است، به هیچ عنوان در کلاس‌های گروهی امکان‌پذیر نیست.

یک مدرس زبان در اولین جلسات دانش آموزان را به صورت کلی ارزیابی می‌کند و درباره اهداف آنها از یادگیری یک زبان جدید اطلاع می‌یابد‌. این کار برای طراحی یک روش تدریس منحصر یه فرد که با نیازهای خاص هر کس سازگار باشد، ضروری است.

 یکی دیگر از مزایای تدریس خصوصی افزایش سرعت در یادگیری است. می‌توان سرعت تدریس را با توانایی های یادگیری هر فرد در کلاس خصوصی نیز متناسب کرد.

 برخلاف سیستم آموزش گروهی، دانش آموزان هرگز از درس خود عقب نمی‌مانند و با خیالی آسوده می‌توانند روی رفع نقاط ضعف خود تمرکز کنند.

یک معلم خصوصی زبان این اطمینان را حاصل می‌کند که زبان آموزان قبل از آموزش درس جدید، محتوای دوره قبل را کاملاً یاد‌ گرفته‌ باشند. تمام این کارها باعث شده که یادگیری و آموزش در بالاترین کیفیت و کمیت خود قرار بگیرد.

به علاوه هنگامی که با یک معلم خصوصی در حوزه آموزش زبان کار می‌کنید، هر زمان که به جمله یا عبارتی برخورد کردید که متوجه آن نشدید، می‌توانید فوراً از آنها بپرسید. این کار باعث شده تا از هرگونه سردرگمی یا تفسیر نادرستی که ممکن است داشته باشید، جلوگیری کنید. این کار تأثیر فوق‌ العاده ویژه ای روی روند یادگیری دارد.

مدرسان حرفه‌ای تهران زبان و سخن برتر، بهترین متدهای آموزشی را در اختیار شما خواهند گذاشت. این دو آموزشگاه در حال حاظر جزو بهترین مراکز آموزش خصوصی زبان هستند. مدرسان حرفه‌ای آنها در حوزه آموزش زبان، حرف اول را می‌زنند.

تدریس خصوصی بیش از هشت زبان دنیا

در آموزشگاه زبان سخن برتر می‌توانید برای یادگیری بیش از هشت زبان دنیا، در کلاس‌های خصوصی ثبت نام کنید. همین ویژگی کافی است تا آنها را به عنوان بهترین مراکز آموزش خصوصی زبان معرفی کرد.

این مراکز‌ آموزش خصوصی زبان با استفاده از مدرسین زبان حرفه‌ای و Native شما را در خصوص امر یادگیری زبان یاری می‌کنند.

در این آموزشگاه‌ها می‌توانید زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی، ترکی، عربی، اسپانیایی، ژاپنی، کره‌ای و... را بیاموزید.

از جمله  زبان‌هایی که کمتر در مؤسسات دیگر آموزش داده می‌شود اما در این آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود؛ موارد زیر هستند:

زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی به غیر از اسپانیا در اغلب کشورهای آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، شیلی، مکزیک، اروگویه، پاراگوئه، اکوادور، پاناما  ... نیز رواج دارد. این زبان بسیار زیبا و شاعرانه در این مؤسسات، به صورت خصوصی تدریس می‌شود.

 

زبان کره‌ای

زبان کره‌ای به غیر از کره در برخی از کشورها مانند چین، ژاپن، ایالات متحده، کره جنوبی و کره شمالی رواج دارد.

این زبان به عنوان هفدهمین زبان رایج در جهان شناخته شده است. استفاده از تدریس خصوصی زبان کره‌ای، به علت سخت بودن این زبان بهتر از کلاس‌های گروهی است.

زبان ژاپنی

بیشتر از 130 میلیون نفر در دنیا به زبان ژاپنی صحبت می‌کنند. امروزه این زبان در میان ایرانیان و جهانیان محبوبت زیادی کسب کرده است. تمایل به تماشای انیمه یا خواندن مانگا به زبان اصلی باعث شده است که طرفداران بخواهند این زبان را یاد بگیرند. برای یادگیری هر چه سریع تر و مؤثر تر این زبان از کلاس‌های خصوصی استفاده کنید.

قبل از خداحافظی!

با توجه به ویژگی‌هایی که پیش تر اشاره کردیم؛ آموزشگاه تهران زبان و سخن برتر، بهترین مراکز آموزش خصوصی زبان هستند. این دو مؤسسه به قدری به خدمات خود اطمینان دارند که پس از مکالمه روان و در صورت رضایت زبان آموزان، شهریه را دریافت می‌کنند.

برای برگزاری کلاس‌های خصوصی خود، هر چه زودتر با این مؤسسات در ارتباط باشید.

محمد سلحشوری بازدید : 24 جمعه 02 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در مرحله اول شما می‌توانید قسمت رویی و زیری چوب های بستنی را تزئین کنید. شما برای این کار فقط به 6 یا 7 تکه چوب بستنی با سایز بزرگ نیاز دارید. توجه کنید که اگر بخواهید از چوب بستنی های کوچکتری استفاده کنید، پس به تعداد بیشتری چوب بستنی نیاز دارید.

در مرحله اول باید دو عدد چوب بستنی را به شکل عمودی با فاصله‌ تقریبا 13 سانتی‌متر از هم قرار بدهید.

مرحله دوم: حالا چوب بستنی های تزئینی را به حالت افقی روی آنها بگذارید. اینکار را به همین ترتیب انجام دهید و دیگر چوب‌ها را در کنار اولین چوب بگذارید تا دو چوب بستنی اول بطور کامل پوشانده شوند.

مرحله سوم: اگر می خواهید قاب زیباتری داشته باشید، در صورت تمایل می توانید روی چوب بستنی‌ها را با استفاده از انواع استیکر و یا حتی انواع وسایل دکوری دیگر تزئین کنید.

مرحله چهارم: حالا تصویر یا عکس مدنظر خود را به کمک چسب و یا با استفاده از گیره به روی قاب فیکس کنید.

مرحله پنجم: حالا به 2 عدد آهنربای نواری که به سایز چوب بستنی هایی که عمودی قرار داده بودیم نیاز داریم. آهنرباها را به پشت چوب بستنی میچسبانیم.

مرحله ششم: حالا شما صاحب یک قاب زیبا شده اید که می‌توانید قاب عکس خود را روی سطوح فلزی مثل یخچال یا … بچسبانید.

نکته: اگر نمی خواهید که قاب عکس خود را بچسبانید می توانید به جای آهنربا از قلاب استفاده کنید.

ساخت قاب عکس با استفاده از کارتن

هدف ما از این مطلب، آموزش یک قاب بسیار ساده تنها با استفاده از کارتن می باشد. با ما همراه باشید تا طرز ساخت یک قاب عکس زیبا با استفاده از کارتن را با شما به اشتراک بگذاریم.

در دنیای امروزه ساخت قاب عکس با بسیاری از اجسام صورت می گیرد ولی استفاده از کارتن برای ساخت قاب عکس یک ایده بسیار جالب می باشد که هزینه ی چندانی نیز ندارد.

برای ساخت این قاب به مقداری کارتن که بلااستفاده می باشد نیاز داریم. شما می توانید با کشیدن طرح های بسیار زیبا به قاب عکس خود جلوه ی زیبا تری بدهید..

 

در ابتدا می بایست تا وسایل مورد نیاز ساخت قاب را برای شما شرح دهیم.

مقداری کارتن بلااستفاده

مقداری پارچه سفید

قیچی

چسب

خط کش

موکت بر

مرحله اول: شما بر اساس ابعاد عکسی که انتخاب کردید باید یک مستطیل برش دهید. عکس خود را در قسمت مرکزی کارتن بگذارید و یک مستطیل به ابعادی برش بزنید که کمی از عکس شما بزرگتر باشد. سپس از قسمت مرکزمستطیلی که برش زدید، مقداری را به شکل یک چارچوب برش بزنید.

مرحله دوم: حالا در این مرحله باید در قسمت زیرین قاب عکس به طرح های مثلث شکلی را ایجاد کنید.

مرحله سوم: حالا در این مرحله به اندازه مستطیلی که قبلا خارج کرده اید باید مقداری پارچه نیز تهیه کنید.

مرحله چهارم: در این مرحله پارچه را به قسمت پشتی قاب عکس کوچک بچسبانید. همچنین توجه داشته باشید برای اینکه قاب عکس دومی به قسمت چارچوب بچسبد باید قسمت بالایی آن را به بدنه اصلی قاب عکس خود بچسبانید.

مرحله پنجم: شما در این مرحله می توانید به تزیین و رنگ آمیزی قاب عکس خود بپردازید. برای اینکه پارچه سفید قاب رنگ نگیرد، می توانید یک تکه کاغذ و یا مقوا روی آن بگذارید.

مرحله ششم: شما در این مرحله که آخرین مرحله می باشد، می توانید عکس انتخابی خود را بچسبانید و یا طرح های مختلفی در آن قرار دهید.از این قاب می توانیدبه عنوان جای جواهرات نیز استفاده کنید.

امیدوارم که شما هم از این آموزش قاب نقاشی نهایت لذت را برده باشید.

 

محمد سلحشوری بازدید : 34 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)
این یک متن علمی است و داری منبع می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر منابع مختلف را بررسی نمایید و به هیچ منبعی در حوزه وب و فضای مجازی به تنهایی اکتفا نکنید...
منبع در پایان مقاله درج گردیده...
 
امروزه انواع تزریق و مخصوصاً تزریق ژل زیر چشم در اهواز مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. همانطور که میدانید یکی از اعضا صورت که نقش مهمی در زیبایی چهره افراد دارد چشمان فرد می باشد گودی و سیاهی زیر چشم و همچنین پف هایی که وجود دارد صورت فرد را بسیار خسته، نگران و کسل نشان می دهد در حالی که فرد خودش اصلا این حس را ندارد و کاملا شاداب و سرحال است .روشهای  بسیار زیادی برای از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم وجود دارد .اکثر افراد و مخصوصاً خانم ها امروزه بیشتر از تزریق ژل برای از بین بردن این گودی و سیاهی استفاده می کنند در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.
 
تزریق ژل زیر چشم معمولا برای شادابی و از بین بردن گودی  و سیاهی زیر چشم استفاده می‌شود .تزریق ها انواع مختلفی دارند تزریق زیر چشم قیافه شما را سرحال تر و شاداب تر نشان داده و اثرات پیری را از چهره شما بیرون می‌کند. در نتیجه روش تزریق می‌تواند برای هر کسی مفید بوده البته زیر نظر پزشک متخصص و با مشورت او باید این کار انجام شود.

روش های مختلف درمان تزریق زیر چشم

در این قسمت قصد داریم در رابطه با تزریق ژل زیر چشم با شما صحبت کنیم و موضوعاتی همچون روش های مختلف تزریق ژل زیر چشم،قیمت تزریق ژل زیر چشم و طریقه رزرو نوبت برای تزریق ژل زیر چشم را مورد بررسی قرار دهیم در ادامه با ما همراه باشید.
هیالورونیک اسید
هیالورونیک اسید ماده ایی است که معمولاً و به طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود. اما پرکننده های  هیالورونیک اسید از یک ژل مصنوعی ساخته شده‌اند که تا حدودی شبیه به ماده طبیعی که در بدن تولید می‌شود عمل می‌کند.تحقیقات ثابت کرده است که کمک پرکننده‌های هیالورونیک اسید باعث می‌شود که کلاژن در پوست تولید شود. این مواد به دلیل خاصیت نرم بودن و شفافیت و ضمن اینکه احتمال داده میشود کمتر در یک نقطه جمع شود  یکی از بهترین گزینه‌ها هستند که در زیر چشم تزریق می شود.
اسید پلی -ال- لاکتیک
پلی ال لاکتیک نیز یک ماده مصنوعی است. که به راحتی جذب پوست شده و تجزیه می‌شود. اسید پلی ال لاکتیک به طور قابل توجهی باعث تولید کلاژن در زیر پوست می‌شود.
 
تزریق چربی در اهواز
علاوه بر موارد بالا، از تزریق چربی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم نیز استفاده می‌شود .مثلاً در این روش، چربی نواحی مثل شکم ،باسن و ران را گرفته و بعد از تصفیه به زیر چشم تزریق می‌کنند .
اما یکی از مهمترین مشکلات تزریق چربی این است که اگر به هر دلیلی فرد از نتیجه آن راضی نبود نمی تواند چربی زیر چشم را تخلیه کند اما در بقیه تزریق ها این امکان وجود دارد.
چه افرادی می توانند تزریق ژل زیر چشم انجام دهند؟
در ادامه قصد داریم اطلاعاتی راجع به اینکه چه افرادی می‌توانند تزریق ژل زیر چشم انجام دهند؟ در اختیار شما قرار دهیم .
همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم افرادی که گودی و سیاهی زیر چشم دارند گزینه بسیار مناسب برای تزریق ژل زیر چشم هستند .
جالب است بدانید که مشکلات دیگری که باعث می‌شود این تزریق انجام شود عبارتند از :
افراد مسن
کسانی که دچار کمبود آب شده اند
افرادی که زیر چشم آنها به شدت سیاه است
اشخاصی که رگهای خونی در زیر چشم دارند که قابل مشاهده است.
افرادی هستند که گودی و سیاهی زیر چشم آنها برگرفته از ژنتیک یا افزایش سن آنهاست.
این اشخاص به راحتی می توانند از ژل زیر چشم استفاده کرده و این مشکلات را برطرف کنند .توجه داشته باشید که تمامی این تزریق ها باید در یک کلینیک معروف و معتبر و زیر نظر پزشک زیبایی  انجام شود. که بعدها برای فرد مشکلات غیرقابل جبرانی به وجود نیاورد.
مجموعه ما با داشتن پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهترین پزشکان ، شما را در تزریق ژل زیر چشم کمک خواهد کرد کلینیک معروف و معتبر ما چندین سال است که در این زمینه تلاش های گسترده ای انجام داده و خدمات قابل توجهی به مشتریان عزیز ارائه می دهد.
در کلینیک خدمات زیبایی ما ،جهت دریافت مشاوره رایگان برای تزریق ژل زیر چشم به سایت کلینیک مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.
تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟
در اینجا می خواهیم بدانیم تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد ؟در نظر داشته باشید که احتمال حساسیت به این ژل ها ممکن است در اکثر افراد وجود داشته باشد در نتیجه باید قبل از تصمیم گیری برای تزریق ژل با پزشک خود مشورت کرده تا پزشک شما احتمال هرگونه آلرژی را بررسی کند.
در بیشتر مواقع عوارض جانبی پرکننده چشم بسیار کوتاه بوده و حتی بعد از چند ساعت از بین می رود. این عوارض شامل قرمز شدن صورت ،پف کردن ،کبودی زیر چشم و اینکه محل تزریق قرمز می شود.
اگر ماده پر کننده خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق شود ممکن است زیر چشم پف کند و مشکلاتی از این دست، که این مشکلات بستگی به متخصصی دارد که تزریق ژل زیر چشم را برای شما انجام می دهد.
چون تزریق ژل ها به خودی خود و تنها برای فرد هیچگونه عوارضی ایجاد نخواهد کرد و بیشتر مشکلات به مهارت و تجربه پزشک  و کلینیکی که شما در آن تزریق را انجام می دهید دارد.
اینکه مرکز خدمات زیبایی،  دستگاه های پیشرفته و مدرن و پزشکانی به روز داشته باشد. حرفه‌ای بودن متخصص زیبایی برای تزریق ژل زیر چشم بسیار اهمیت دارد.
هزینه تزریق ژل زیر چشم در اهواز
همانطور که میدانید هزینه تزریق ژل زیر چشم در اهواز به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل :
مهارت پزشک زیبایی است.
نوع ژل تزریقی
دستگاه های پیشرفته و مدرن که در کلینیک وجود دارد.
انواع مشاوره هایی که کارشناسان در این مراکز انجام میدهند.
انواع خدمات انجام شده توسط متخصصان زیبایی
و دهها مورد دیگر که هزینه این نوع تزریق ها را مشخص می‌کند .
توجه داشته باشید که شاید بعضی از این کلینیک‌ها هزینه کمی برای تزریق از شما درخواست کنند ولی شما بعد از آن دچار مشکلات زیادی شوید.
دقت کنید که چه کلینیک و چه  پزشکی را برای تزریق ژل انتخاب می‌کنید. در کلینیک زیبایی ما دستگاههای مدرن و به روز، با پزشکان حرفه‌ای و باتجربه وجود دارد .
 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 143
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 220
  • بازدید ماه : 378
  • بازدید سال : 2,023
  • بازدید کلی : 8,242